شناسهٔ خبر: 66377260 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحلیلگر صهیونیست: وقت رفتن کابینه شرور نتانیاهو فرارسیده است

تهران- ایرنا- «شمعون شیفر» تحلیلگر صهیونیست با انتقاد از سیاست های کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: زمان آن فرارسیده که کابینه شرور «بنیامین نتانیاهو» کنار رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شیفر در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نوشت: پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ در غزه، نتانیاهو و «بنی گانتس» (وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی) به ما وعده می دهند که حمله به رفح، حماس را شکست خواهد داد، در حالی که چنین احتمالی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه زمان پایان دادن به این جنگ فرارسیده است، اضافه کرد: چنین جنگی در تاریخ (رژیم جعلی) اسرائیل سابقه ندارد و ما باید بهای لازم را بپردازیم و اسیرانمان را از غزه بازگردانیم.

شیفر ادامه داد که ۱۰۰ هزار نفر در داخل سرزمین های اشغالی آواره شده اند و کسی از آن ها سخنی به میان نمی آورد.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: زمان آن فرا رسیده که کابینه شرور نتانیاهو کنار برود، او مسئولیت فاجعه هفتم اکتبر را نمی پذیرد و همچنان ما را به سمت پرتگاه نابودی می کشاند.

این خبر در حالی منتشر می شود که رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز امروز در سخنانی با انتقاد از عملکرد مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی این رژیم در زمان عملیات طوفان الاقصی (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲)، خواستار استعفای تمام مقامات دخیل در این شکست شد.

«یائیر لاپید» گفت: اگر تنها گزینه برای توقف جنگ، آزادی افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در غزه) است، اجازه دهید این کار را انجام دهیم، حتی اگر بهای آن وارد نشدن به رفح باشد.

وی افزود: من با این جمله که بدون ورود به رفح، هیچ پیروزی در جنگ حاصل نمی‌شود، موافق نیستم؛ زیرا ما چهار تیپ حماس را هدف قرار داده‌ایم و تیپ رفح ضعیف‌ترین تیپ است.

لاپید ادامه داد: ابتدا باید در محور فیلادلفیا با مصری‌ها به توافق دست یابیم و پس از آن، می‌توانیم به تیپ حماس در رفح بپردازیم.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۵ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۵ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما