شناسهٔ خبر: 66374950 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رفع ۴۶۰ نقطه حادثه خیز در کشور تا پایان سال

مدیرعامل سازمان راهداری گفت: از ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور حدود ۴۳۰ نقطه برطرف شده و ۴۶۰ نقطه باقی مانده که تا پایان سال برطرف می‌شود.

صاحب‌خبر -

داریوش امانی مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه طبق آخرین آمارهای اعلام شده از  وضعیت نقاط و براساس استاندارد های جهانی و شاخص های ارزیابی شده ۸۸۷ نقطه  حادثه خیز داشته ایم گفت: طبق قولی که به وزارت راه وشهرسازی داده ایم تا پایان دولت تمامی این نقاط را برطرف خواهیم کرد.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۴۳۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کرده ایم و  امسال  مابقی  این نقاط  که حدود ۴۶۰ نقطه است را برطرف خواهیم کرد.

امانی توضیح داد: در حال حاضر برنامه ریزی برای رفع نقاط حادثه خیز و ایجاد روشنایی در برخی از مسیرهای مهم و مه گیر در دستور کار قرار گرفته است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: منابع سازمان  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای محدود است و معادل تنها ۱۰ درصد از  منابعی که  برای نگهداشت راه نیاز داریم می شود و  باید از سایر بخش ها و از منابع مالی دیگر برای این حوزه استفاده کنیم.

او  افزود:  روز گذشته جلسه ای در مجلس با حضور همکاران برگزار شد و ایرادات و ابهاماتی گرفته شده بود که در این زمینه مقرر شد نظارت های خود را افزایش دهند.

در ادامه یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: طبق ماده ۲۳ باید بخشی از جرائمی که  از مردم دریافت شده در  اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص پیدا کند و بخشی از آن هم برای رفع نقاط حادثه خیز شهری در اختیار شهرداری و دهیاری قرار گیرد اما طبق بررسی ها از ۱۷۰۰ میلیارد تومانی که باید پرداخت شود تنها ۱۹۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود: طبق قانون باید جرائم بازدارنده باشد اما شاهد آن هستیم که جرائم درآمد زایی است.

<div id="video-display-embed-code_19241451"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8721698/19241451?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما