شناسهٔ خبر: 66374463 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت که با ورود به موقع از تغییر کاربری 110 هکتار از اراضی زراعی به ارزش 5900 میلیارد تومان جلوگیری شد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت که با ورود به موقع از تغییر کاربری 110 هکتار از اراضی زراعی به ارزش 5900 میلیارد تومان جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، حسن مددی در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضایی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت 110 هکتار شد گفت: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایارخان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اعلام اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است اضافه کرد: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت 90 هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت 20 هکتاری در معرض تغییر کاربری بودند که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

وی با اعلام اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات 5900 میلیارد تومان است در خصوص اقدامات قانونی انجام شده بیان کرد: در این عملیات تفکیک، قطعه بندی و دیوارکشی 57 مورد، بنا و ویلای غیرمجاز 10 مورد، محوطه سازی 26 مورد، دپوی مصالح 13 مورد و همچنین موارد متعددی از ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی با یادآوری دستاوردهای سند تحول و تعالی در پیگیری جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضاییه» نیز با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و قطعا اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

انتهای پیام/

نظر شما