شناسهٔ خبر: 66372542 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده پاکستان در کنفرانس فلسطین: نبرد حماس علیه اسرائیل مشروع و موجه است

اسلام‌آباد- ایرنا- نماینده پاکستان در کنفرانس بین‌المللی فلسطین در استانبول گفت: مقاومت مسلحانه فلسطینیان از جمله حماس در برابر اشغال وحشیانه اسرائیل بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل کاملاً موجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، هیات پارلمانی پاکستان متشکل از سناتور مشاهد حسین سید و برخی از نمایندگان مجلس این کشور در کنفرانس بین المللی فلسطین در شهر استانبول حضور یافت جایی که مقامات و نمایندگان پارلمانی از ۸۰‌ کشور جهان در آن گرد هم آمدند.

سناتور مشاهد حسین سید طی سخنرانی در این رویداد بین المللی تاکید کرد: وفاداری به آرمان‌های ملت فلسطین سرلوحه کار ما و حمایت از آنان در خون ما است و این امر ریشه در اندیشه‌های محمدعلی جناح بنیانگذار فقید پاکستان دارد.

وی نبرد رزمندگان حماس علیه اشغالگری اسرائیل را «مقاومت برحق» نامید که به طور قابل توجهی وضعیت موجود در خاورمیانه را تغییر داد، و افزود: این جنگ علیه اسرائیل براساس قوانین بین المللی مشروعیت دارد.

این سیاستمدار پاکستانی واکنش منفعلانه حاکمان کشورهای اسلامی و دولت‌های غربی برای دفاع از مردم غزه را مورد سرزنش قرار داد و گفت: نسل‌کشی اسرائیل در غزه «نخستین نسل‌کشی زنده در تاریخ مدرن» تلقی می‌شود.

وی افزود که افکار عمومی جهان حمایت‌های قوی و بی نظیری از مبارزه فلسطین و همبستگی با غزه داشتند اما حاکمان اسلامی در این زمینه عکس العمل ضعیفی نشان دادند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه سال گذشته برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نظر شما