شناسهٔ خبر: 66370867 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

مصاف ایران و تایلند در فینال جام‌ملت‌های فوتسال آسیا

با قهرمانی ، پیش به سوی جام جهانی

شمسایی: حق اشتباهات سابق را نداریم!

صاحب‌خبر -

[شهروند] تیم‌ملی فوتسال کشورمان پس از گذر از حریفان خود در رقابت‌های جام‌ملت‌های فوتسال آسیا، موفق شد درنهایت به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کند و ساعت 14:30 امروز (یکشنبه) به مصاف تیم‌ملی فوتسال تایلند، میزبان مسابقات خواهد رفت. شاگردان وحید شمسایی در ابتدای راه خود در این مسابقات با تیم‌های افغانستان، کویت و بحرین همگروه بودند و پس از پیروزی مقابل همه حریفان خود به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کردند و پس از برتری 6 بر یک مقابل قرقیزستان،‌ حضور خود را در رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال 2024 ازبکستان قطعی کردند.
فوتسالیست‌های کشورمان در نیمه‌نهایی مقابل ازبکستان قرار گرفتند و کار بازیکنان در این مرحله مقابل حریف خود بسیار سخت شد. با وجود اینکه تیم‌ملی فوتسال در رقابت‌های قبلی خود با ازبکستان، همیشه کار راحتی داشت و این تیم را گلباران کرده بود، اما ملی‌پوشان در این دیدار و مصافی که با این تیم در مرحله نیمه‌نهایی داشتند، حسابی در کارشان گره افتاد و پس از تساوی 3 بر 3 در وقت قانونی و اضافی در ضیافت پنالتی‌ها و با درخشش باقر محمدی با نتیجه 6 بر 5 به پیروزی دست یافتند و به فینال رقابت‌ها صعود کردند.

شمسایی: حق اشتباهات سابق را نداریم!
وحید شمسایی، سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران، در نشست خبری قبل از فینال رقابت‌های جام‌ملت‌های فوتسال آسیا با بیان اینکه تیمش باید با تمام تمرکز مقابل تایلند قرار بگیرد، گفت: «ما برای رویارویی با تایلند با تمام تمرکز به زمین ‌می‌رویم که با کمترین اشتباه نمایش خوبی از فوتسال ارائه کنیم. یکشنبه در تایلند تعطیل است و حتما تماشاگران زیادی برای دیدن این بازی می‌آیند که این موضوع ما را خوشحال می‌کند.» او در پاسخ به سوالی که تفاوت قهرمانی به عنوان بازیکن و مربی در فوتسال آسیا چیست؟ بیان کرد: «اینها دو مقوله جدا هستند، خوشحالم که در دو سال مربیگری‌ام دو بار فینال را تجربه کردم. به عنوان بازیکن معمولا تمرکز روی خودتان است، اما وقتی مربی هستید در قبال ۸۵میلیون هواداری که تیم‌ملی کشورشان را عاشقانه دوست دارند، مسئول هستید.»
شمسایی با بیان اینکه «تایلند تیم بسیار قابل احترامی است»، گفت: «هر تیمی که به این مرحله رسیده، حتما شایستگی‌اش را داشته است. من و همکارانم در تمام کنفرانس‌های خبری همیشه با احترام به حریفان به خصوص مربیان کارمان را انجام داده‌ایم. این بخشی از فرهنگ ماست، اما باید تاثیر میگل رودریگو، سرمربی اسپانیایی تایلند، را بر رشد این کشور با دقت دید. ما همکاریم، اما فردا روبه‌روی هم قرار می‌گیریم و حق نداریم اشتباهات دو سال پیش در کویت را مرتکب شویم.»

سرمربی تایلند: می‌‌خواهیم ایران را شکست دهیم
میگل رودریگو، سرمربی تیم‌ملی فوتسال تایلند، در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ایران در فینال جام ملت‌های آسیا گفت: «هر دو تیم مسابقه‌ای بسیار پُرچالش پیش‌رو خواهند داشت. آنها پادشاه آسیا و یکی از پنج تیم برتر دنیا هستند. ما به‌عنوان میزبان مسابقات دوست داریم تورنمنت را با شکست ایران به پایان برسانیم.»
او در ادامه با اشاره به حمایت هواداران تایلند افزود: «هوادارانی که ما را در سالن تشویق می‌کردند، قدرت مهمی به تایلند اضافه می‌کنند و در لحظات دشوار به کمک ما می‌آیند. در دو بازی قبلی به خاطر حمایت آنها پیروز شدیم و امیدوارم در دیدار فینال نیز همین حمایت را داشته باشند. ایران نسبت به گذشته برنامه‌های متفاوتی دارد و در این تورنمنت، رقبا را به آسانی قبل شکست نداده است، حالا همه تیم‌ها پیشرفت کرده‌اند.»

نظر شما