شناسهٔ خبر: 66368877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان زرند: ترک فعل ها در سیل اخیر بررسی می‌شود

کرمان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب زرند اعلام کرد: ترک فعل ها در مورد وقوع سیل در زرند می تواند شامل قصور و اشتباهات در گذشته و اهمال در زمان حاضر باشد که همه آنها بررسی می‌شود.  

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری کرمان، رضا یعقوبی روز شنبه در بازدید از مناطق مختلف آسیب دیده از سیلاب اخیر اظهار کرد: اقدامات انجام شده مثبت بوده و کار عوامل دخیل در کنترل بحران قابل قدردانی است اما نیاز به تحلیل علمی علل ورود سیلاب به شهرستان و حل دائمی آن وجود دارد.

وی ادامه داد: دادسرای شهرستان مطالبه گری لازم را با بهره گیری از تمامی ظرفیت های قانونی از جمله گزارش و پیگیری ترک فعل ها، برای مدیریت بحران و تکرار حوادث ناگوار به ویژه در خصوص وقوع سیلاب به عمل می آورد.

یعقوبی اضافه کرد: این موضوع نیز در راستای حمایت از حقوق عامه و نیز کمک عملی به دستگاه های اجرایی است تا از این طریق زمینه رفع مشکلات فعلی که در طول سالیان و شاید به علت تصمیمات اشتباه گذشته به وجود آمده اند، فراهم شود.

دادستان زرند با بیان اینکه مهم ترین اصل مدیریت بحران جلوگیری از وقوع و تکرار حوادث است، گفت: وقوع سیل و تکرار حوادث مشابه در چند سال اخیر انتظار به حق مردم برای رفع نواقص و کنترل بارش‌ها و سیلاب ها را به دنبال داشته است و بنابراین در این خصوص هیچگونه کوتاهی پذیرفته نیست.

وی افزود: صبوری و همکاری عموم مردم و همچنین زحمات بی شائبه و طاقت فرسای مجموعه عوامل دخیل در کنترل و مدیریت بحران از جمله فرماندار و کارکنان‌ فرمانداری، بخشداری ها، شهرداری ها، دهیاری ها، دستگاه های اجرایی، نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج مردمی که به صورت یکپارچه و هماهنگ عمل کردند، در کنترل سیل اخیر بسیار موثر بود.

یعقوبی با اشاره به همراهی تمامی ارگان ها در دفع خطر و کاهش خسارات بر لزوم حفظ آمادگی نهادهای مرتبط تاکید کرد و گفت: باید این سطح از وفاق و همکاری بین بخشی در آینده هم تداوم یابد و با بهره گیری از تجارب میدانی به دست آمده و نیز دعوت از کارشناسان و صاحب نظران در ستاد مدیریت بحران در خصوص کاهش آسیب پذیری شهرستان تصمیم گیری شود.

دادستان زرند: ترک فعل ها در سیل اخیر بررسی می‌شود

وی اضافه کرد: با بهره گیری از ظرفیت های موجود در شهرستان و نیز پیگیری در سطح استانی و کشوری برای دریافت بودجه و امکانات جهت پیشگیری از حوادث مشابه در آینده اقدام شود.

یعقوبی ادامه داد: زحمات بی شائبه و شبانه روزی دستگاه های مجری و خدمات رسان از جمله مدیران و کارمندان این مجموعه ها در کاهش خسارات احتمالی نباید نادیده گرفته شود و به همین دلیل ضمن قدردانی از تمامی افراد دخیل در این امر، دستگاه قضایی از افراد دلسوزی که به صورت جهادی و با کمبود امکانات جهت رفع مشکلات مردم تلاش می کنند حمایت قاطع خواهد داشت.

دادستان زرند با اعلام هشدار احتمال غرق شدگی، به شهروندان توصیه کرد: از نزدیک شدن به تالاب های به وجود آمده ناشی از سیل و محل هایی که سیلاب در آن جمع شده خودداری کنند.

نظر شما