شناسهٔ خبر: 66368386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار آذربایجان غربی:

دستگاهها باید زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند

ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌های دولتی و عمومی در راستای تسهیل ازدواج آستان باید ۲۰ درصد از امکانات و ظرفیت‌های خود را رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رضا ابراهیمی روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی با بیان اینکه این موضوع مصوبه شورای عالی جوانان است ، افزود: در این بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان ها مکلفند برای برپایی ازدواج آسان اماکن و سالن‌های خود را در اختیار جوانان قرار دهند.

ابراهیمی اظهار کرد: ترویج ازدواج آسان یک ضرورت است که نیازمند ورود بیشتر و جدی تر تمامی نهادها و ادارات می باشد.

وی با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین ازدواج اضافه کرد: لازم است به صورت ساماندهی شده مجمع خیرین ازدواج در استان تشکیل شود تا در اوایل زندگی خیرین با حمایت مادی و تامین مسکن، زوجین را در زندگی مشترک یاری دهند.

ابراهیمی همچنین گفت: مراکز مشاوره غیر مجاز و بدون مجوز شناسایی و با متخلفین برخورد خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم با ارائه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در بخش‌های مختلف جوانان گفت: در طی سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در مراکز مشاوره ازدواج تحت پوشش ، مشاوره رایگان پیش، حین و بعد از ازدواج دریافت کرده اند.

سجاد بیرامی با اشاره به اینکه هفته ازدواج و خانواده امسال از ۱۹ تا ۲۵ خردادماه با برنامه‌های متنوع برگزار می شود، اظهار کرد:
طرح " وصال شیرین " که مبنای آن ارزان سازی ازدواج برای جوانان است را با همکاری یکی از سمن‌های جوانان امسال اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: بر همین اساس سامانه‌ای طراحی شده که طی آن خدمات ارزان به جوانان در شرف ازدواج ارائه خواهد شد، این خدمات ارزان ازدواج شامل ۱۳ مورد از جمله: گل فروشی، لباس فروشی و سایر خدمات است و در این سامانه، شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه هم برای جوانان وجود دارد.

بیرامی اضافه کرد: برای توسعه فرهنگ ازدواج آسان برای جوانان نیازمند مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها هستیم و رسانه‌ها و خبرگزاری ها هم باید در مسیر فرهنگ سازی برای ازدواج آسان حرکت کنند.

وی با بیان برنامه‌های مصوب هفته ازدواج گفت: سال گذشته در ۹شهرستان آذربایجان غربی برای ۲۸۷ زوج جشن‌های وصال را برگزار کردیم و امسال در ۱۷ شهرستان استان این جشن‌ها برگزار می شود.

نظر شما