شناسهٔ خبر: 66367878 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همکاری قزاقستان و افغانستان در حوزه معادن

تهران- ایرنا- معاون نخست‌وزیر قزاقستان، در دیدار با سرپرست وزارت معادن و نفت حکومت سرپرست طالبان گفت: آستانه خواهان تقویت روابط ۲ کشور برای توسعه دادوستد و همکاری اقتصادی در بخش‌های مختلف از جمله در بخش معادن با افغانستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، دفتر مطبوعاتی وزارت معادن و نفت حکومت سرپرست طالبان اعلام کرد: سریک ژومانگارین، معاون نخست‌وزیر قزاقستان و هیأت همراهش با شهاب‌الدین دلاور، سرپرست این وزارت دیدار کرده است.

معاون نخست‌وزیر قزاقستان در این دیدار گفت: شرکت‌های قزاقستانی با تجربه و سابقه‌کاری که در بخش استخراج معادن در دنیا را دارند، آماده کارهای عملی در بخش معادن و همکاری همه‌جانبه با افغانستان هستند.

شهاب‌الدین دلاور نیز در این دیدار گفت: افغانستان سرشار از منابع معدنی از قبیل طلا، آهن، سرب، مس، نفت و گاز است و با ایجاد امنیت سراسری و شفافیت کامل، بهترین فرصت‌ برای سرمایه‌گذاری روی معادن افغانستان فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، پیش از این دیدار، عبدالغنی برادر معاون اقتصادی حکومت سرپرست طالبان، با معاون نخست وزیر قزاقستان درمورد احداث شبکه راه آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفت‌وگو کرده بود.

نظر شما