شناسهٔ خبر: 66364301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کاشان:معلم به تنهایی یک امت است

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:جایگاه معلمی بسیار رفیع است به گونه ای که پیامبر اکرم (ص) فرمودند، معلم در روز قیامت به تنهایی به مانند یک امت مبعوث شده و فضیلت های یک امت را در کارنامه اش ثبت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش کاشان افزود: شخصی محضر پیامبر (ص) رسید و از ایشان سوال کرد چه کسی از همه افراد باسخاوت ترین است،پیامبر(ص) فرمودند خداوند باسخاوت ترین بخشنده است و در بین انسان ها خود من سخاوتمندترین انسان هستم و بعد از من شهدا و معلمان باسخاوت ترین افراد هستند.

وی اظهار کرد: تجلیل از مقام شامخ معلم باید مردمی باشد و کمک ها در حد وسع و برای همه معلم ها تدارک شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: شورای آموزش و پرورش نگاه کلان به سیاست های کلی آموزش و پرورش داشته باشند چراکه نخستین بند این سیاست ها، حیات طیبه است که شامل عبودیت خدا،پرهیز از طاغوت و فراگیری علم و دانش است.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان هم گفت: عدم توجه به نهاد آموزش و پرورش زمینه بروز ناهنجاری در جامعه را فراهم می کند،در سند تحول بنیادین،بیانیه گام دوم انقلاب و سند دولت مردمی ، توجه ویژه به نهاد آموزش و پرورش تاکید شده است.

حمیدرضامحمدی فشارکی افزود:اصحاب فرهنگ و نخبگان جامعه باید به حوزه آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشند و به مسوولان این حوزه کمک کنند.

وی اظهار کرد:نهاد آموزش و پرورش پنج هزار معلم و ۳۶ هزار دانش آموز شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است،هر هزینه ای برای آموزش و پررش شود، نوعی سرمایه گذاری است.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان بیان کرد:تجلیل و تشکر از مقام شامخ معلم باید مردمی باشد تا از شکل بی روح و خشک اداری خارج شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما