شناسهٔ خبر: 66364244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش در طرح آب‌رسانی به یک روستا در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طرح آب‌رسانی به یک روستا در شهرستان کیار مشارکت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به‌نقل از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری محمد کریمی روز شنبه تاکید کرد: تامین آب آشامیدنی روستای کهن‌دژ شهرستان کیار با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش انجام و بهره‌برداری شد.

وی افزود: به‌منظور تحقق شعار دولت سیزدهم برای رفع محرومیت‌ و آبادانی روستاها تامین آب آشامیدنی ۱۰ هزار روستا در قالب جهاد آب‌رسانی در دستور کار قرار گرفت.

کریمی تصریح کرد: در این راستا به‌منظور تامین آب آشامیدنی روستای کهن‌دژ (گاو توت) شهرستان کیار بهسازی و محوطه‌سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ و نصب و راه‌اندازی سیستم گندزدایی آب آشامیدنی در محل آبگیر انجام شده است.

وی هزینه اجرای طرح تامین آب آشامیدنی روستای کهن‌دژ شهرستان کیار را ۵۴۰ میلیارد ریال دانست و یادآور شد: اجرای چهار کیلومتر شبکه آب‌رسانی در روستا، اجرای یک‌هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون‌سازی یک مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی‌اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز و نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل از دیگر اقدامات این طرح به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، روستای کهن‌دژ بخش ناغان شهرستان کیار در ۱۰۰ کیلومتری و شلمزار مرکز شهرستان کیار در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما