شناسهٔ خبر: 66364049 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر اعلام کرد:

51 خانوار روستایی در استان بوشهر به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از ارتقای سطح ارتباطی روستای بن بید از توابع شهرستان دشتی با ایجاد سایت همراه، بهبود پوشش مکالمه و اینترنت سیار در این روستا، توسط شرکت ایرانسل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: پس از درخواست های مردمی درخصوص عدم پوشش مناسب در روستای بن بید و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی افزود: بن بید، روستایی از توابع شهرستان دشتی با 51 خانوار و جمعیت 170 نفر است.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای بن بید، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی افزود: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می تواند سبب توانمندسازی و تاثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود. ICT در روستا منجر به توانمندسازی درابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می شود.

نظر شما