شناسهٔ خبر: 66363344 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری خبر داد:

دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌های حوزه پیشگیری و درمان سرطان حمایت می‌شوند

تهران- ایرنا- رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از آمادگی این صندوق برای تقویت و حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان با ارائه تسهیلات و همچنین اهدای جوایز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدصادق خیاطیان با اعلام حمایت صندوق نوآوری از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری در حوزه سلامت از جمله کنگره کنسرژنومیکس، تصریح کرد: شکل گیری کمیته تجاری سازی در این رویداد در کنار توجه به توسعه علمی اتفاق قابل ملاحظه ای است که می تواند در شکل گیری زیست بوم پیشگیری و درمان سرطان و سلامت کشور اثربخش باشد.

وی تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی آماده تقویت و حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان از طریق ارائه تسهیلات و حمایت های لازم و نیز اهدای جوایز به گروه هایی است که مورد تایید کمیته تجاری سازی در نمایشگاه یا جشنواره ایده تا استارت ‌اپ قرار می گیرند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه، سلامت از موضوعات راهبردی صندوق است، معاونت توسعه این نهاد را مسوول همکاری های لازم با کمیته تجاری کنگره کنسرژنومیکس معرفی کرد.

دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌های حوزه پیشگیری و درمان سرطان حمایت می‌شوند


عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز در این نشست اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام شده در دنیا طیف مختلفی از خیرین حوزه سلامت و حتی کسانی که با نیت انتفاع اقتصادی قصد مشارکت در بخش سلامت را دارند می توانند در مدل‌های تامین مالی پروژه های اجتماعی مشارکت کنند.

مصطفی زمانیان افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از برخی از این مدل ها می‌تواند انگیزه ای را برای مشارکت خیرین و سرمایه گذاران حوزه سلامت به ویژه در زمینه پیشگیری و درمان سرطان فراهم کند.

دکتر مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت و رییس کنگره کنسرژنومیکس نیز در این نشست درباره شکل دهی برنامه هایی که در دستور کار کنگره قرار دارد و همچنین جذب کمک نهادهای مالی برای برگزاری این رویداد، توضیحاتی ارائه کرد.

دومین کنگره کنسرژنومیکس با محورهای تشخیص مولکولی، پزشکی شخص محور، درمان هدفمند و بیومارکرهای سرطان دوم تا چهارم آبان ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می شود. این رویداد در سه بخش علمی، تجاری سازی و مسوولیت پذیری اجتماعی، میزبان علاقمندان خواهد بود.

نظر شما