شناسهٔ خبر: 66362950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

معاون مسکن وبازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان؛

اولویت در طرح افق توسعه جنوب کرمان، ساخت مسکن حیاط دار است

معاون مسکن وباز آفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان از ساخت مسکن یک طبقه حیاط دار درطرح افق توسعه جنوب کرمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، وحید افشارپور معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در حاشیه بازدید از شهرک نوین جیرفت گفت: در شهرهای جنوب کرمان، برای تحقق برنامه‌های بلندمدت با افق ۱۴۲۵ و پذیرش برنامه‌های دولت توسط مردم، ساخت مسکن ویلایی را در اولویت طرح‌های توسعه جنوب کرمان قرار گرفته شده است.

وی با اشاره به این که در برنامه تکلیفی اولیه سهم جنوب کرمان ۲۳ هزار نفر بوده اظهار کرد: با استقبال بی‌نظیر از این طرح بیش از دوبرابر ظرفیت ثبت نام کرده اند که ۴۱ هزار نفر از متقاضیان ثبت نامی احراز صلاحیت شده اند و ما برای توسعه شهر جیرفت شهرک نوین را با یک هزار و ۳۰۰ هکتار زمین در نظر گرفته ایم و در افق چشم انداز آینده برای سکونت ۳۰ هزار نفر، برنامه‌ریزی شده است.

افشارپور ادامه داد: با تلاش و همکاری سایر ادارات، در آینده نزدیک، اتفاقات خوبی در کنار سایت نوین شهر جیرفت، خواهد افتاد که از جمله آن می‌توان به ساخت ۲ کلانتری، سه مدرسه، یک مسجد و ۵۰ هکتار سایت تجاری - اداری اشاره کرد.

معاون مسکن و باز آفرینی شهری راه و شهرسازی جنوب کرمان از واگذاری ۷ هزار قطعه زمین در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اجرای طرح سیستم یکپارچه فاضلاب هم‌زمان با انتقال آب، برق و گاز در سایت نوین شهر جیرفت، انجام خواهد شد.

وی در خصوص نتایج آسیب شناسی بافت‌های شهری در جنوب کرمان بیان کرد: می‌طلبد تا با آینده نگری بیشتر شهرهای جنوب کرمان نیز توسعه متوازن خود را پیدا کنند که در بهمن ماه سال گذشته بیش از نزدیک ۳۰۰۰ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت به مردم واگذار شد.

افشار پور در پایان گفت: درجنوب کرمان تاکنون کارهای آماده سازی زمین در شهرهای فاریاب، کهنوج، عنبرآباد، نودژ، درب بهشت، جبالبارز، منوجان و جیرفت انجام شده است و حتی به برخی متقاضیان قرارداد زمین تحویل شده است.

نظر شما