شناسهٔ خبر: 66360180 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بی‌نیازی کالاهای صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشورهای مقصد

سعید تاجیک، رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران اعلام کرد با توجه به اینکه الزامات هم‌ترازی بین‌المللی توسط سازمان استاندارد صورت گرفته و امکان صدور گواهینامه قابل پذیرش در سایر کشورها برای کالاهای صادراتی فراهم شد. سعید تاجیک، رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران اعلام کرد با توجه به اینکه الزامات هم‌ترازی بین‌المللی توسط سازمان استاندارد صورت گرفته و امکان صدور گواهینامه قابل پذیرش در سایر کشورها برای کالاهای صادراتی فراهم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، سازمان ملی استاندارد ایران موفق به برآورده کردن الزامات هم‌ترازی بین المللی و عضویت در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا و اقیانوسیه (APAC) شد. رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران ضمن اعلام این خبر و تبریک به دست‌اندرکاران آن، این اقدام را تسهیل‌کننده تجارت خارجی و صادرات کالا‌های ایرانی به سایر کشور‌ها دانست.

 سعید تاجیک افزود: در واقع با هم‌ترازی بین‌المللی استاندارد، این امکان برای شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های ایرانی فراهم می‌شود تا گواهینامه کیفیت قابل پذیرش در سایر کشور‌ها را صادر کنند که براساس آن هزینه و زمان تست و بازرسی کالا‌های صادراتی ایرانی کاهش خواهد یافت.

تاجیک که ریاست هیات مدیره جامعه ممیزی و بازرسی ایران را برعهده دارد، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم این هم‌ترازی ۲۰ میلیارد دلار از کالا‌های صادراتی کشور را تحت تاثیر قرار داده و با انجام عملیات تست و بازرسی کالا‌ها در داخل کشور، سالانه از خروج تقریباً ۵۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما