شناسهٔ خبر: 66359413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری ۳۰ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در همدان

همدان - ایرنا - معاون عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: ۳۰ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی و سیاسی سپاه از هشتم تا چهاردهم اردیبهشت در این استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علیرضا جمشیدپور روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کوهپیمایی خانوادگی، همایش حکمت مطهر با هدف آشنایی با اندیشه های شهید مطهری و تجلیل از مربیان تربیتی و هادیان سیاسی از جمله برنامه های هفته عقیدتی سیاسی سپاه همدان به شمار می رود.
وی، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری پانزده عنوان برنامه و مسابقه کتابخوانی برای آشنایی بیشتر با مبانی فکری شهید مطهری، برگزاری برنامه کتابخوانی با موضوع عفاف و حجاب از منظر شهید مطهری برای بانوان و برپایی نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهید مطهری از دیگر برنامه ها است.

معاون عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: برنامه هایی برای اقشار مختلف بسیج نیز پیش بینی شده است، ه برای نمونه می توان به برگزاری یادواره شهدای فرهنگی با محوریت تقی بهمنی، مراسم تجلیل فرهنگیان در حوزه تربیت و سازندگی، نواختن زنگ انشا و راه اندازی کانال های پاسخگوی به شبهات دانش آموزان دختر و پسر اشاره کرد.

به گفته حجت الاسلام جمشیدپور، برگزاری ۱۰ لیگ مسابقات ورزشی، نشست بصیرتی با محوریت دغدغه های شهید مطهری در زمینه حکومت اسلامی، برگزاری حلقات صالحین و تجلیل از برترین ها، سرکشی از خانواده پانزده شهدا، دیدار مربیان و هادیان سیاسی با ائمه جمعه از دیگر برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه همدان است.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین استان همدان نیز اظهار کرد: سلامت اعتقادی و دینی کارکنان را حوزه عقیدتی بر عهده دارد و در صورت بی توجهی به این مقوله و گرفتاری در بیماری فکری، روحی و اعتقادی لطمات جبران ناپذیری به همراه دارد.

سرهنگ محسن همدانی با بیان اینکه حوزه عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج احیاگر تفکر شهید مطهری است،اضافه کرد: آثار و کتاب های این شهید والامقام منبع مطالعاتی مفید و غنی است که برای همه گروه های سنی با قلم روان تالیف شده است.

وی افزود: ۱۲۴ جلد کتاب در ۱۲ بخش از شهید مطهری به جا مانده است که ۱۷ جلد یادداشت در حوزه های مختلف، سیره معصومین و بزرگان، اخلاق و تربیت، انسان شناسی، فطرت، مباحث اجتماعی، حج و بردگی، چهار بخش در گفتارها، حقوق زن در اسلام، حجاب، روابط زن و مرد در اسلام و اصول عقاید بخشی از این کُتب است.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین استان همدان در ادامه با اشاره به انجام عملیات غرورآفرین وعده صادق،گفت: جامعه جهانی در حال فراموش کردن اهمیت عملیات بزرگ "طوفان الاقصی" هستند، در حالی که حماس این گروه کوچک فاقد تجهیزات در برابر رژیم صهیونیستی تمام قد ایستاده و آنرا ذلیل کرده است.

سرهنگ همدانی افزود: در عملیات بزرگ "وعده صادق" نیز از نقاط مختلف کشور به سمت اسرائیل موشک پرتاب و پایگاهی که از آن به کنسولگری ایران حمله شده بود مورد هدف قرار گرفت.

وی تاکید کرد: هماهنگی دیپلماسی با میدان در زمینه عبور موشک از بالای کشورها تا رسیدن به هدف بسیار عالی بود.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین استان همدان ادامه داد: باید توجه داشت که سپاه پاسداران از موشک های نسل قدیم در عملیات وعده صادق استفاده کرد چرا که بر اساس اصول نظامی همواره تکنولوژی جدید برای مواقع سخت و بحرانی حفظ می شود.

نظر شما