شناسهٔ خبر: 66358945 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس‌کل دادگستری کردستان:

تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است

رئیس‌کل دادگستری کردستان ضمن تأکید بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در استان گفت: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت بادقت بیشتری عمل کنند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسج از کردستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی روز شنبه در نشست مشترک شورای معاونین دادگستری استان با رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی تابعه استان در سنندج اظهار داشت: مدیران قضایی استان در سال جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضایی آن‌ها را رسیدگی کنند.

 وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: ضروری است تا در سال جاری قضات در جهت مختومه نمودن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

 رئیس‌کل دادگستری کردستان بر استفاده بیشتر از ظرفیت صلح یاران در جهت ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی تأکید کرد و افزود: مدیران قضایی استان در سال جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و به‌صورت مستمر ضمن حضور در مساجد و اماکن مذهبی، درخواست‌های حقوقی و قضایی آن‌ها را رسیدگی کنند.

 حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال "جهش تولید با مشارکت مردم" اظهار داشت: مسئولین قضایی استان باید در جهت تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل و اعلام این واحد‌ها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

 وی تأکید کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

 رئیس‌کل دادگستری استان بر تکریم مراجعین به دستگاه قضایی تأکید و تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سؤالات و درخواست‌های ارباب‌رجوع است و همچنین ارزش قائل‌شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

 در این جلسه، اعضای شورای معاونین دادگستری استان و رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی تابعه استان به بیان برنامه‌های حوزه‌های تحت تصدی خود پرداختند و مصوباتی هم به تصویب رسید.

انتهای خبر/

برچسب‌ها:

نظر شما