شناسهٔ خبر: 66356815 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

استان‌ها و نمایشگاه کتاب تهران- ۲۹

نمایشگاه کتاب تهران در معرفی و برندسازی نویسندگان نقش اول را ایفا می‌کند

بندرعباس - محقق و مولف هرمزگانی معتقد است: نمایشگاه کتاب در تاثیرگذاری و تأثیرپذیری آثار مؤلفان بسیار مهم است و  این نمایشگاه در معرفی و برندسازی نویسندگان نقش اول را ایفا می‌کند.

صاحب‌خبر -

محمد امین وفاداری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس افزود: معرفی آثار و تبلیغ توسط نویسندگان از اثرات نمایشگاه است و چون این امکان وجود دارد که با برندهای مختلف آشنا شد، انتخاب برندهای مطرح آسان‌تر می‌شود که این امر در برندسازی خود تاثیر بسزایی دارد. در واقع این نمایشگاه کتاب است که می‌تواند در معرفی و برندسازی نویسندگان نقش اول و اصلی را ایفا کند.

وی بیان کرد: یکی از بهترین فرصت‌هایی که می‌تواند برای نویسندگان بومی در نمایشگاه کتاب سهمی متصور شود حضور ناشران استانی در این رویداد بزرگ فرهنگی است. اما متاسفانه این فرصت طلایی از مؤلفان هرمزگانی در این نمایشگاه گرفته شده است.

این محقق هرمزگانی اضافه کرد: فرصت نمایشگاه هر سال فقط یک‌بار و آن هم تنها محدود به ۱۰ روز است که باید ترتیبی اتخاذ شود تا فرصت معرفی برای مؤلفان هرمزگانی در نمایشگاه ایجاد می‌شد. دود دوری از دیده نشدن مؤلفان و جامعه فرهنگی پیش از هر کسی در چشم مسئولان فرهنگی استان خواهد رفت.

وفاداری بیان کرد: نمایشگاه به تنهایی باعث ایجاد ارتباط می‌شود و قطعاً این ارتباط در نقد و بررسی آثار و پیشرفت و بهبود آثار خیلی می‌تواند موثر باشد. ما برای مخاطب می‌نویسیم، اگر قرار باشد مخاطب ما یک جامعه کوچک باشد بدون تردید از تاثیرگذاری آن کاسته خواهد شد اما اگر در یک مکان نمایشگاهی ارائه و دیده شود و یک جامعه بزرگ در سطح کلان کشور آن را ببینند، درصد تاثیرگذاری و تأثیرپذیری آن افزایش چشمگیری می‌یابد.

به گزارش ایبنا، محمدامین وفاداری کارشناس ارشد اخلاق اسلامی و کارشناس جامعه شناسی است و اخیراً کتاب عنصر انقلابی‌گری و آرمان شهر مهدوی از وی چاپ و منتشر شده و کتاب «اخلاق زنان» را در دست پژوهش دارد.

نظر شما