شناسهٔ خبر: 66355449 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

نخست وزیر بورکینافاسو: برای گسترش همکاری‌ها با ایران در حوزه‌های زیرساختی، ارتباطاتی، علمی و دانش‌بنیان آماده‌ایم

نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا «کیلم دو تامبلا» و در دیدار با دکتر سید ابراهیم رئیسی، بر علاقمندی کشورش برای گسترش همکاری‌ها و تعامل با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های زیرساختی، ارتباطاتی، معادن، کشاورزی، دامپروری، حمل و نقل، علمی و فرهنگی، دانش‌بنیان و انرژی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، در حاشیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار، توسعه روابط با قاره آفریقا را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی در تعامل با کشورهای آفریقایی منافع متقابل ملت ایران و ملت‌های آفریقایی را دنبال می‌کند، بر ضرورت تسریع در ایجاد سازوکارهای تقویت روابط ایران و بورکینافاسو از جمله فعال‌سازی کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرد.

دکتر رئیسی در ادامه به ظرفیت‌های بسیار خوب و پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی، نفت و انرژی و علم و فناوری اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌های عظیم موجود در قاره آفریقا برای توسعه و پیشرفت، آماده همکاری، تعامل و تبادل این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو است و اطمینان داریم توسعه این روابط به نفع ملت‌های دو کشور خواهد بود.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار ضمن تبریک برگزاری موفق اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا به دکتر رئیسی، ایران و مردمانش را صاحب تمدنی بزرگ توصیف و بر علاقمندی کشورش برای توسعه هر چه بیشتر روابط با ملت ایران به عنوان پدیدآورندگان این تمدن بزرگ تاکید کرد.

کیلم دو تامبلا افزود: بر خلاف تبلیغات غربی‌ها ایران کشوری مستقل، در حال توسعه و پیشرفته است که بر جذابیت‌های این کشور برای توسعه و تقویت روابط در همه زمینه‌ها با آن افزوده است.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین بر علاقمندی کشورش برای گسترش همکاری‌ها و تعامل با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های زیرساختی، ارتباطاتی، معادن، کشاورزی، دامپروری، حمل و نقل، علمی و فرهنگی، دانش‌بنیان و انرژی تاکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما