شناسهٔ خبر: 66355098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر به هرمزگان:

سرعت بخشیدن به طرح‌های بزرگ آبرسانی شهرها و روستاها مورد تاکید دولت است

بندرعباس - ایرنا - معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، به بررسی آخرین وضعیت طرح‌های آبرسانی هرمزگان پرداخت و گفت: طرح‌های بزرگ آبرسانی به شهرها و روستاهای این استان باید با سرعت بیشتری تکمیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ذوالفقار مهدی‌زاده روز شنبه در سفر به شهرهای بندرخمیر، بستک و قشم، وضعیت پیشرفت فیزیکی ۲ طرح بزرگ و تاثیرگذار آبرسانی هرمزگان شامل خط انتقال آب از آب شیرین‌کن خلیج‌فارس به بخش‌های کهورستان و رویدر بندرخمیر و خط انتقال آب از آب شیرین کن چارک به شهرستان بستک را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و بر تکمیل این طرح‌ جهت تامین آب شهرهای لافت و درگهان و روستاهای مسیر تاکید کرد.

وی در بازدید از شهرستان بندرخمیر، اهمیت تسریع در آبرسانی به بخش‌های کهورستان و رویدر مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: لوله‌های این طرح خریداری و در مسیر پروژه تخلیه شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، و.ضعیت ایستگاه در حال احداث کهورستان را مطلوب عنوان کرد و گفت: کیفیت احداث این طرح بالاست و با تکمیل مرحله دوم خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج‌فارس وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

مهدی‌زاده همچنین در ادامه سفر به بستک از روند پروژه آبرسانی به این شهرستان بازدید و ابراز کرد: این طرح نیاز آبی چهار شهر و ۳۷ روستا را تامین خواهد کرد و باعث پایداری وضعیت آب در این شهرستان می شود.

وی یادآورشد: این طرح آبرسانی به صورت ۱۰ پیمان و با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریال در حال فعالیت است.

این مسوول ادامه داد: نیاز آبی این شهرستان (بستک) از محل آب شیرین کن واقع در چارک با اجرای ۴۲ کیلومتر خط انتقال به شهر جناح تامین می‌شود که با اجرای ۲۸ کیلومتر باقی‌مانده تا شهر بستک آبِ، آب شیرین کن چارک به شهر بستک خواهد رسید.

به گفته معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، طرح آبرسانی از چارک به جناح و بستک با توجه به مشکلات موجود و کم آبی یک ضرورت است که امیدواریم به سرعت تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سرعت بخشیدن به طرح‌های بزرگ آبرسانی شهرها و روستاها مورد تاکید دولت است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این بازدید به تشریح جزئیات خط انتقال آب از چارک به بستک پرداخت و گفت: در اجرای خط انتقال، پنج باب ایستگاه پمپاژ، ۶ باب مخزن با حجم ۱۱ هزار مترمکعب و ۲۲ کیلومتر شبکه برق پیش بینی شده است.

عبدالحمید حمزه‌پور افزود: برای تامین نیاز آبی بستک و روستاهای مسیر، یک باب آب شیرین کن با ظرفیت هشت هزار مترمکعب در شبانه روز پیش بینی شده است.

وی، پیشرفت فیزیکی این طرح را ۴۰ درصد عنوان کرد که با تکمیل آب شیرین کن، اتفاق بزرگی در زمینه آبرسانی به شهرستان بستک انجام خواهد گرفت.

نظر شما