شناسهٔ خبر: 66354594 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تامین زمین برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در ملایر

همدان- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر از تامین زمین برای ساخت بیمارستان آموزشی ۴۰۰ تختخوابی در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال اخذ مجوزهای لازم هستیم تا عملیات اجرایی این بیمارستان را بزودی آغاز کنیم.

صاحب‌خبر -

«کریم میرزایی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در کنار تلاش برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی، تمامی تجهیزات موجود در بیمارستان‌های مهر و امام حسین(ع) به روز شده و در حال حاضر فقط بیماران قلبی و آنژیوگرافی برای درمان به مرکز استان اعزام می‌شوند که با راه‌اندازی این مرکز مشکل حل خواهد شد.

وی با اشاره به شعار هفته سلامت «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت»، افزود: با نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم و به برکت انقلاب اسلامی، در دور افتاده‌ترین روستاهای این شهرستان تمامی خدمات بهداشتی و درمانی و واکسیناسیون انجام می‌شود و مردم از خدمات سلامت بهره‌مند هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: با توجه به اهمیت عدالت در سلامت، امروز در تمامی حوزه‌های پزشکان متخصص، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی در سطح کشور به خود کفایی رسیده‌ایم.

میرزایی رشد محدود جمعیت و خطر کهنسالی جمعیت طی سال‌های آینده را زنگ خطر دانست و تاکید کرد: کشوری موفق است که جمعیت آن جوان و سلامت باشد و یکی از وظایف مهم ما در حوزه بهداشت و درمان، پرداختن به موضوع جوانی جمعیت است و نیازمند کمک و همراهی تمامی مجموعه‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه نرخ باروری از عدد هفت در سال ۱۳۵۷ امروز به عدد ۱.۲ کاهش یافته است، گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا سال ۱۴۲۰ جمعیت سالمند ۲ برابر می‌شود و تا سال ۱۴۲۹ از هر چهار نفر یک نفر سالمند است و در نتیجه در ایران یک چهارم جمعیت سالمند خواهند بود.

افزایش تخت نوزاران در بیمارستان مهر ملایر

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه امید به زندگی در کشور طی ۴۵ سال گذشته افزایش و به ۷۵ سال رسیده، بیان کرد: غربالگری سرطان و ارائه خدمات ماموگرافی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، مرکز ناباروری و درمانگاه دیابت از جمله بخش‌هایی است که در بیمارستان مهر به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

میرزایی ادامه داد: مرکز غربالگری سرطان بیمارستان مهر نخستین مرکز غربالگری در سطح استان است که راه‌اندازی شد و مرکز ناباروری نیز با حضور متخصصان زنان، طب سنتی، کارشناسان مامایی و پاتولوژی با هدف جوانی جمعیت، خدماتی در سطح دو ارائه می‌دهد که امیدواریم با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی همدان سطح این خدمات به رتبه سه برسد.

وی همچنین افزایش تعداد تخت‌های بخش نوزادان بیمارستان مهر از ۲۰ به ۴۰ تخت به همت خیرین و افزایش تعداد تخت‌های بخش ICU نوزدان از ۱۲ تخت به ۱۸ تخت را از دیگر اقدامات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان برشمرد و گفت: بخش پاتولوژی بیمارستان مهر نیز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر یادآور شد: بخش شیمی درمانی بیماران سرطانی در بیمارستان مهر ملایر راه‌اندازی شد که تمامی این خدمات در راستای توسعه و بهبود بهداشت و درمان و سلامت مردم است.

تامین زمین برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در ملایر

تجهیز بیمارستان امام حسین(ع) ملایر با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار

میرزایی همچنین به افزایش تعداد اتاق عمل‌ بیمارستان امام حسین(ع) از چهار اتاق به هشت اتاق اشاره و بیان کرد: ۲ پایگاه فوریت‌های پزشکی در میدان طالقانی ملایر و روستای حسین‌آباد ناظم به همت خیرین در حال ساخت است و با بهره‌برداری از این پایگاه‌ها، تعداد پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در ملایر به ۱۲ پایگاه می‌رسد.

وی ادامه داد: تجهیزات پزشکی برای بیمارستان امام حسین(ع) به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال توسط یکی از خیرین ملایری خریداری شد و موانع بهره‌برداری از بیمارستان امیرالمومنین(ع) روستای گوراب نیز برطرف و تجهیزات بیمارستان خریداری و مجوز انشعابات اخذ شده و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه پیگیری‌های مختلفی با حمایت نمایندگان ملایر برای ارتقا دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی انجام دادیم، یادآور شد: در حال حاضر نامه‌ای مبنی بر ارتقاء دانشکده پرستاری به علوم پزشکی به دست ما نرسیده، اما در تلاش هستیم دانشکده علوم پزشکی مستقلی داشته باشیم.

وی به اجرای طرح غربالگری در بحث فشار خون و دیابت در سطح این شهرستان اشاره کرد و افزود: غربالگری نقش مهمی در شناسایی بیماران دارد و تاکنون در غربالگری فشار خون و دیابت ۹۰ درصد جمعیت روستایی و ۵۰ درصد جمعیت شهری را پوشش داده‌ایم.

غربالگری ۶۶.۷ درصدی جمعیت ملایر

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر حفظ سلامت را یک وظیفه شرعی دانست و اظهار داشت: اولین هدف شبکه بهداشت و درمان ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی است که در مراکز بهداشت انجام می‌شود و بهداشت در تمامی شاخص‌ها تغییر و تحولات خوبی داشته است.

میرزایی با اشاره به اجرای طرح پزشک سلامت خانواده، گفت: در این طرح یک مراقب سلامت که همان بهورز است در کنار پزشک حضور دارد تا با تلفیق طرح پزشک خانواده و بهداشت، نتیجه بهتری داشته باشیم و امسال زیر ساخت‌های این طرح در حال انجام است و سال ۱۴۰۴ در این شهرستان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح جوانی جمعیت نیز در حال اجرا است، ادامه داد: جامعه سالمندی یکی از تهدیدات بهداشتی است، به طوری‌که از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ تعداد تولدها از ۳۵۳۹ به ۳۵۸۸ رسیده و یک درصد افزایش یافته داشتیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه امروز آمار بالای بیماری‌های غیر واگیر همچون بیماری‌های قلبی و عروقی نگران کننده است،گفت: امسال ۵۱ درصد جمعیت در سطح شهر ملایر و ۹۷.۲ درصد جمعیت روستاها غربالگری دیابت و فشار خون شدند.

میرزایی یادآور شد: در مجموع ۶۶.۷ درصد جمعیت شهرستان ملایر غربالگری دیابت و فشارخون شدند و ۲۹.۳ درصد بیماران دارای فشار خون و ۲۴.۸ درصد افراد دارای استعداد دیابت که هنوز مبتلا نشدند را شناسایی کردیم.

نظر شما