شناسهٔ خبر: 6635414 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

آغاز پروازهای حج تمتع از اول شهریور

نسیم

رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری گفت: ۵۳ درصد از زائران ایرانی، خانم هستند/ قیمت عتبات ۱۰ درصد کاهش یافت/ امسال سهمیه حجاج مانند سال گذشته همان ۶۱ هزار زائر خواهد بود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «نسیم» سعید اوحدی در نشست خبری حج تمتع که امروز در سازمان حج و زیارت برگزار شد با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تمتع امسال گفت: امسال سهمیه حجاج مانند سال گذشته 61 هزار زائر اعزام خواهند شد.
وی ادامه داد: کاهش سهمیه مانند سال گذشته است و این به دلیل افزایش فضای اطراف مسجد الحرام است.
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: 53 درصد از زائران امسال خانم هستند و 47 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند که متوسط سن زائران امسال 57 سال است.
وی افزود: مسن‌ترین زائر زائر 93 ساله از سیرجان و جوان ترین زائر 6 ساله از استان کهگیلویه و بویر احمد می‌باشد.
رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص برنامه‌های اعزام گفت: امسال زائران در قالب 455 کاروان از 19 ایستگاه پروازی که شامل 255 پرواز است اعزام می‌شوند که بیشتر پروازها امسال به دلیل استقبال زائران به صورت مدینه قبل خواهد بود.
وی ادامه داد: اعزام‌ها از ایستگاه فرودگاه امام از اول شهریور آغاز خواهد شد که 26 روز طول می‌کشد و آخرین پرواز نیز 26 شهریور به مقصد عربستان خواهد بود، پروازهای برگشت از 6 مهرماه آغاز می‌شود و آخرین پرواز 26 مهر خواهد بود.
وی در خصوص صدور ویزا گفت: امروز آخرین جلسه هماهنگی با کنسول‌گری عربستان را خواهیم داشت و امیدواریم که صدور ویزاها از 15 شوال آغاز شود.
رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: بیشترین زائر را امسال شهر تهران و کمترین زائر را استان ایلام خواهد داشت.
قیمت عتبات 10 درصد کاهش یافته است
رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص برنامه‌های این سازمان برای اربعین گفت: جلسات ستاد اربعین تشکیل شده و ثبت نام از 23 تیر آغاز شده که تا 26 شهریور ادامه دارد که امیدواریم بتوانیم در این مدت زمینه اعزام 60 هزار زائر به عتبات را فراهم کنیم.
وی در توصیه به زائران گفت: مشکلات صورت گرفته در برخی اعزام‌ها توصیه می‌شود که زائران برای ثبت نام حتماً به سامانه عتبات زیارتی سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.
 

نظر شما