شناسهٔ خبر: 66354005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

برگزاری نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی

نشست فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری با هدف اجرای پروژه طراحی و استقرار سامانه یکپارچه عملیات بندری در سازمان بنادر و دریانوردی در بندرشهید رجایی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، نشست سه روزه مرور فرایندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی با هماهنگی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و با حضور نمایندگان بنادر لنگه و باهنر، اداره کل امور بندری، اداره کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌ها و کارشناسان و مدیران این بخش‌ها از سوم اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، این نشست با توجه به ضرورت هم‌اندیشی در خصوص فرایندهای مطلوب و رویه‌های مرتبط با ورود کالا از خشکی (انواع کالاهای کانتینری و فله) تا چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه جاری ادامه دارد.

در این نشست کارشناسان بخش‌های بندری پیرامون مرور فرایندهای وضعیت مطلوب و اهم تغییرات در فرایندهای جاری، مکانیزم و رویه‌های اجرای الزامات نظارتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی و آماده‌سازی ارکان مرتبط با عملیاتی شدن فرایندهای مطلوب با حضور نمایندگان شرکت‌های کشتیرانی و اپراتورها بحث و تبادل نظر می‌کنند.

از مهم‌ترین تغییرات فرایندی در استقرار دوره نخست سامانه یکپارچه عملیات بندری در این نشست سه روزه نیز می‌توان به ارتباط با ذی‌نفعان کالا، ورود و تخلیه کالا در بنادر بر اساس مجوزهای صادره توسط بنادر، ورود وسایط نقلیه تجاری مبتنی بر مجوز بندر و تعامل و تبادل اطلاعات با سازمان‌های همکار از جمله راه آهن، راهداری و گمرک اشاره کرد.

"سامانه یکپارچه عملیات بندری" به عنوان یکی از طرح‌های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل، طراحی و تولید است.

این سامانه به عنوان یک راهکار نرم افزاری یکپارچه در حوزه عملیات بندری (کالاهای کانتینری و غیر کانتینری) جایگزین سامانه‌های فعلی سازمان بنادر می‌شود و در تعامل با سایر سامانه‌های تخصصی اپراتورهای بندری، امکانات لازم برای ایفای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، نظارت موثر بر قراردادهای اپراتورها و کنترل شاخص‌های کلیدی عملکردی، برقراری ارتباط با سازمان‌های متعامل و ارائه خدمات به مشتریان را از طریق یک درگاه واحد فراهم می‌سازد.

نظر شما