شناسهٔ خبر: 66352194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

"وعده صادق" در نگاه ستایش‌آمیز خراسانی‌ها

مشهد- ایرنا- رژیم اشغالگر قدس این روزها شرایط سختی را می‌گذراند و پس از عملیات غرورانگیز انتقام "وعده صادق"، دست به هر عملی می‌زند تا مگر از بار سنگین این شکست مفتضحانه بکاهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پس از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق، سران این رژیم جعلی احتمال پاسخ مستقیم کشورمان را نمی دادند ولی آن پاسخ قاطع، ترسی بزرگ را بر دل آنان مستولی کرد و ذهن و افکار آنان را برآشفت.

پاسخ دندان شکن ایران اسلامی به تجاوز صهیونیست‌ها، که از قبل نیز وعده آن داده شده بود، آنان را از چند روز قبل در آمادگی کامل قرار داده بود، با این حال فکر چنین پاسخی را نمی‌کردند و این وعده صادق سبب شد که هم جنایتکاران تنبیه شوند و هم سامانه پدافندی ادعایی آنان مورد ارزیابی قرار گیرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب - ۲۵ فروردین - با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که این اقدام در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه صورت گرفته است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بوده است.

پس از اعلام رسمی این رخداد، مردم شهر مشهد در ساعات ابتدایی روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه به صورت خودجوش در میدان فلسطین و حرم مطهر رضوی حاضر شدند و با شعارهایی این رویکرد مقتدرانه نظام را مورد تایید قرار دادند.

بر همین اساس رهبر معظم انقلاب نیز چند روز بعد و در دیدار جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح کشور، با قدردانی از تلاش‌ها و موفقیت‌های به دست آمده در این عملیات، تاکید کردند: به‌لطف خداوند نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند. دستاوردهای اخیر نیروهای مسلح موجب ایجاد احساس شکوه و عظمت درباره ایران اسلامی در چشم جهانیان و ناظران جهانی شده است.

ایشان فرمودند: ‌موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است.

حماقت در حمله به کنسولگری ایران

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در گلزار شهدای سبزوار گفت: سردمداران رژیم صهیونیستی و خبیثان عالم با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی حماقت کردند و شرایط اقتضا می‌کرد تنبیهی اساسی شوند.

سردار علی فدوی افزود: با اراده حیدری رهبر معظم انقلاب و قوت سپاه اقدام کردیم و ننگ برای قدرت‌های شیطانی به بار آمد؛ آنها همان طور که در رسانه‌ها می‌بینید، مضحکه همه دنیا شدند و این قدرت انقلاب اسلامی است. عملیات وعده صادق، صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرده است چنانکه هم اینک در فضای رسانه ای و اعتراف سران این رژیم نمایان است.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین عامل پیروزی جمهوری اسلامی ایران در عملیات "وعده صادق" نه موشک‌ها و امکانات نظامی، بلکه اراده و قدرتی بود که ریشه در انقلاب اسلامی دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در نشست "بررسی ابعاد و پیامدهای عملیات وعده صادق" در دانشگاه حکیم سبزواری افزود: همین اراده منبعث از انقلاب اسلامی است که تصمیم می‌گیرد در برابر همه دنیای کفر و استکبار بایستد.

او ادامه داد: این عملیات انتقامی، نه اقدامی مخفیانه که حرکتی بسیار آشکار و علنی بود که ۲ تا پنج ساعت پیش از آن، یعنی از زمان شلیک موشک و ارسال پهپادها، همه دنیا از قصد ما خبردار شد.

سردار فدوی، توانمندی‌های سپاه را برای دشمنان ناشناخته دانست و گفت: این توانمندی‌ها به وعده خدا، به عنوان خالق وصل است و اگر خداوند طرف کسی باشد، امکان ندارد که طرف مقابل او پیروز شود.

حلاوت این غرور دینی برای ایران اسلامی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بعد از اعلام رسمی این رویداد در پیامی اظهار کرد: بدیهی است در صورت انجام هر حماقتی از جانیان اسراییلی در تقابل با رزمندگی قهرمانانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دومین وعده صادق رهبر عظیم و فرزانه مبنی بر با خاک یکسان شدن تل‌آویو و حیفا، محقق خواهد شد.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: احساس حلاوت این غرور دینی بر ملت غیرتمند ایران اسلامی مبارک باد. بازوان توانا و سرانگشت معجزه نمای غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در امتثال فرمان فرمانده کل قوا، حجت امام زمان (عج) و رهبر حکیم دلاور در تنبیه دشمن متجاوز، موجب سرور و شادمانی جهان اسلام شد.

.عملیات وعده صادق، صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرده است چنانکه هم اینک در فضای رسانه ای و اعتراف سران این رژیم نمایان است. وی بیان کرد: داغ های طاقت فرسایی که در این مدت بر دل‌های مجروح ستمدیدگان غزه سنگینی می‌کرد با تماشای موشک ها و پهپادهای نورانی در آسمان فلسطین اشغالی تشفی پیدا کرد و ما به تقلید از امام بزرگوار بر دست و بازوی این رزمندگان مقتدر بوسه می زنیم و بر این بوسه افتخار می‌کنیم.

امام جمعه مشهد در دیدار فرماندهان و جمعی از کارکنان رده ‌های مختلف ارتش منطقه شمال‌ شرق افزود: عده‌ای ساده اندیش می گویند عمل نیروهای مسلح در کوبیدن اسرائیل فکر نشده بود، در حالی که باید چشم باز کنند و ببینند سرانجام این عملیات کاری کرد که آمریکایی ها به صراحت بگویند مدافع نظامی نیستند و دفاع از اسرائیل را در میدان دیپلماسی دنبال می کنند. این عقب نشینی آمریکایی‌ها اگر تنها دستاورد عملیات وعده صادق باشد، بازهم طراحی و برنامه ‌ای معقول، حساب‌ شده و موثر بوده است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: ایران نشان داد اگر قرار باشد یک روز وارد میدان شود، هیچ نقطه و مکانی از استکبار در منطقه باقی نخواهد ماند.

فرو ریختن دیوار رعب از رژیم صهیونیستی

تولیت آستان قدس رضوی نیز در دیدار با شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور افزود: جمهوری اسلامی با عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از این رژیم جعلی را فرو ریخت، ۶۰ سال بود که حتی یک گلوله از ناحیه کشورهای اسلامی به سوی غاصبان جنایتکار رژیم صهیونیستی شلیک نشده بود.

حجت الاسلام احمد مروی گفت: عملیات غرورآفرین و عزت بخش «وعده صادق» بی‌نظیر و مایه عزت و افتخار کشور ایران بود، ما این عملیات را تلنگری به رژیم صهیونیستی، حامیان و مرعوبین منطقه‌ای برای تحقق «وعده صادق» می دانیم که همان اضمحلال و از بین رفتن این رژیم غاصب، جنایتکار و آدمکش است.

پیچ‌تاریخی

استاندار خراسان رضوی هم در نشست شورای اداری استان گفت:‌ وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت و اکنون ایران اسلامی در یک پیچ‌تاریخی قرار گرفته است.

یعقوبعلی نظری افزود:‌ رژیم صهیونیستی که جعلی است و براساس مجموعه های مردمی و اجتماعی شکل نگرفته است و سابقه تاریخی ندارد، به واسطه جغرافیای محدود و وابستگی اقتصادی بسیار آسیب پذیر است و آنچه این رژیم را تاکنون حفظ کرده قدرت نظامی اش بود که امروز وعده صادق نشان داد، این مولفه و شاخص بارز رژیم نیز

پوشالی و سست است. "وعده صادق" در نگاه ستایش‌آمیز خراسانی‌ها

وی به طوفان الاقصی اشاره و اظهار کرد: دیدیم چگونه در رسانه ها از این رژیم به عنوان مجموعه ای آهنین یاد می کردند، اما با طوفان الاقصی این هیمنه پوشالی فروریخت و اکنون اسراییل به منفورترین رژیم در سطح جهان تبدیل شده است.

نظری گفت: امروز رژیم جعلی و غاصب اسرائیل در مواجهه با حماس و مردم غزه نمی‌داند چه کند و در این باتلاق گیر کرده است و در مقابل قدرت نظام اسلامی و تصمیم نظام اسلامی و اراده این نظام هم دچار چالش است. آنها از قوت و قدرت این کشور و این نظام مطلع هستند.

«وعده صادق» همراه با بازدارندگی قوی

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش نیز در آیین رژه نیروهای مسلح خراسان رضوی در مشهد گفت: عملیات «وعده صادق» یک بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود و ضربه بسیار سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرد، از این بابت باید به مردم تبریک گفت.

امیر سرتیپ رضا آذریان افزود: هرگونه حرکتی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران بخواهد رخ دهد، دشمن مطمئن باشد نقشه آن‌ها قبل از اقدام از بین خواهد رفت.

وی بیان کرد: ارتش در قبل از انقلاب مومن، متعهد و در کنار مردم بود و انقلاب را به پیروزی رساند و بعد از پیروزی انقلاب هم در دفاع مقدس و دیگر صحنه های مختلف در کنار مردم حضور داشته و نقش آفرین بوده است.

وعده صادق" یک حق بین المللی است

استاد حقوق و دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز گفت: پاسخ و واکنش ایران نسبت به حمله رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن چند نفر از سرداران سپاه، دفاع مشروع و یک حق بین المللی بود.

عباس شیخ الاسلامی افزود: ایران با یک گوشمالی، نتیجه قلدری های بیش از حد "نتانیاهو" از جمله قتل عام حدود ۴۰ هزار نفر بیگناه در فلسطین و حمله به کنسولگری یک کشور در کشور ثالث را به او فهماند که خیلی به آمریکا و اروپا دل نبندد چرا که ممکن است ضربات سختی چه حیثیتی و چه نظامی را متحمل شود.

عملیات غرورآفرین و عزت بخش «وعده صادق» بی‌نظیر و مایه عزت و افتخار کشور ایران بود و این عملیات تلنگری به رژیم صهیونیستی، حامیان و مرعوبین منطقه‌ای برای تحقق «وعده صادق» می دانیم که همان اضمحلال و از بین رفتن این رژیم غاصب، جنایتکار و آدم کش است. این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: این اقدام موجب شد مردم شاهد باشند سختی های موجود این چهار دهه موجب شد نظامی که ۳۰ سال قبل حتی محتاج تیر جنگی و سلاح های پیش پا افتاده ای نظیر ژ - ۳ و کلاشینکف بود اکنون به مرحله ای رسیده که پهپاد و موشک با برد هزاران کیلومتری تولید کرده و در یک شب ۳۰۰ فروند آن را روانه سرزمین های اشغالی می کند که حتی اگر ۱۰ درصد هم درست به هدف اصابت کرده باشد، پیروزی است.

ایران با جوانمردی از خود دفاع کرد

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: جمهوری اسلامی ایران، در اقدامی جوانمردانه و بدون استفاده از سلاح های نامتعارف، با اقتدار از منافع خود در دنیا دفاع کرده و می‌کند.

بهروز محبی نجم آبادی افزود: اقدام ایران اسلامی، در پاسخ تنبیهی که به رژیم صهیونیستی داد اقدامی ترکیبی، الکترونیکی، پهپادی و موشکی بود که بعد از "طوفان الاقصی" حادثه ای بزرگ و مقدمه ای برای نابودی این رژیم منحوس محسوب می شود.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی، الکترونیکی، پهپادی ایران در مقابله با رژیم صهیونیستی، گفت: همه دنیا و رژیم صهیونیستی می دانند که قدرت جمهوری اسلامی بسیار فراتر از آن چیزی بود که در عملیات اخیر به نمایش گذاشته شد. این در واقع سیلی محکمی بود که هیچ کدام از کارشناسان بین المللی و هواداران رژیم صهیونیستی به ذهن‌ و فکرشان هم نمی رسید که جمهوری اسلامی چنین برخورد قاطعی را با این رژیم سفاک انجام دهد.

"وعده صادق" در نگاه ستایش‌آمیز خراسانی‌ها

این نماینده مجلس تصریح کرد: من این حادثه را عاملی مهم برای ارتقای امنیت ملی می دانم، جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح و به ویژه نگاه مقتدرانه رهبر انقلاب زمینه ای فراهم کرد که یک امنیت کم‌ نظیر و تاریخی برای ملت ایران به وجود آید و این سیلی سخت نشان داد که جمهوری اسلامی در مقابل تعرض به سرزمین خود پاسخ محکم خواهد داد و اقتدار جمهوری اسلامی در جهان به نمایش درآمد.

دفاع مشروع در برابر رژیم صهیونیستی

منتخب مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: عملیات وعده صادق، دفاع مشروعی در قبال تجاوزات این رژیم سرکش به منافع ملی ایران بود.

عثمان سالاری افزود: پس از تجاوز بی شرمانه و جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران به سوریه، جمهوری اسلامی از حق قانونی خود استفاده کرد و به این جنایت پاسخ داد.

وی گفت: اسرائیل تاکنون مرتکب نسل کشی و جنایات بی شمار و بی شرمانه علیه بشریت شده است و باید این اقداماتش توسط دادگاه کیفری بین المللی رسیدگی شود اما با حمایت غرب از بازخواست قانونی فرار کرده است.

عضو هیات موسس "اتحادیه حقوقدانان تقریب نهاد جهان اسلام" اظهار داشت: برخلاف تصویر و تلقی عجیب و غریبی که اسرائیل خود را مصون از هرگونه پاسخ می داند اما دولت جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کرد در دفاع و صیانت از تمامیت ارضی و یکپارچگی سرزمین خود و دفاع از منافع ملی و منفعت عمومی اش شوخی ندارد و هر کس کوچکترین تعرضی به حاکمیت ملی ایران انجام دهد، ایران با قدرت، مقابله به مثل مقتدرانه انجام خواهد داد.

سالاری ادامه داد: پاسخ ایران، ابهت پوشالی رژیم کودک کش اسرائیل و اقتدار آهنینی که برای خود قائل بود را به هم ریخت، اسرائیل فکر نمی کرد هیچ دولت و حکومتی بتواند به او حمله کند اما جمهوری اسلامی برجسته ترین و قاطعانه ترین اقدام را در قبال تجاوزات این رژیم سرکش انجام داد.

سپاه پاسداران قدرت ایران را به رخ جهانیان کشید

سفیر سابق ایران در فرانسه و کنگو در نشست تخصصی وعده صادق با موضوع مسائل روز منطقه غرب آسیا و تبیین دستاوردهای عملیات وعده صادق که در مدرسه پریزاد در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به تحقق وعده صادق گفت: سپاه پاسداران قدرت ایران اسلامی را به رخ مردم دنیا و کشورهای منطقه کشید.

غلامرضا منتظمی افزود: در دورانی که هیچ کشوری وارد جنگ نظامی با اسراییل نمی شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات وعده صادق، توانست قدرت ایران را به رخ جهانیان بکشد.

دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی افق نو با بیان اینکه هم اکنون دنیا در حال عبور از پیچ‌تاریخی است و این پیچ‌تاریخی را ایران مدیریت خواهد کرد، بیان کرد: اکنون وسط جنگ اصلی جهانی و بزرگترین جنگ تاریخ هستیم که مسیر آینده بشر در این جنگ تعیین تکلیف می شود.

منتظمی با بیان این که این جنگ ترکیبی، نرم و رسانه ای است که دارای ۲ جبهه است، افزود: در این جنگ رژیم غاصب ۱۰ درصد درگیر جنگ نظامی و ۹۰ درصد به عنوان جنگ نرم درگیر است.

وی ادامه داد: هم اینک ایران در منطقه با اسرایل درگیری نظامی دارد اما این درگیری آنقدر مهم نیست چرا که زیرساخت های نظامی ایران در منطقه فراهم است آنچه مهم است درگیری فرهنگی با اسراییل است که با تهاجم فرهنگی وارد این جنگ ترکیبی و جنگ نرم و رسانه ای شده است و متاسفانه در این خصوص ظرفیت سازی فرهنگی صورت نگرفته است و ما باید زیرساخت های فرهنگی این جنگ ترکیبی را فراهم سازیم.

منتظمی افزود: اسراییل در اغتشاشات سال ۱۴۰۱، نظام جهانی را در برابر ایران قرار داد اما یک سال پس از این جریان، طوفان الاقصی رقم خورد.

نظر شما