شناسهٔ خبر: 66352094 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

معاون امور روابط عمومی وزارت علوم تاکید کرد:

نقش شبکه‌سازی و خلاقیت در روابط عمومی

رضا آزاد معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع مدیران روابط عمومی مراکز آموزش عالی منطقه ۴، استفاده روابط عمومی دانشگاه‌ها از شبکه ۳گانه و خلاقیت در تهیه محتوای رسانه ای متنوع را مورد تاکید قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه حضرت معصومه(س)، آزاد در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پارک‌های فناوری منطقه ۴ که به میزبانی دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شده بود حضور یافت.

معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مهمترین کارکرد منطقه‌بندی دانشگاه‌ها بر مبنای مجاورت جغرافیایی را تعامل مستمر دانست و گفت: علاوه بر فعالیت‌هایی که جهت توانمندسازی کارشناسان و مدیران روابط عمومی‌ها در قالب کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود، هم‌افزایی میان دانشگاه‌های منطقه و استفاده از ظرفیت‌ها به صورت مشترک می‌تواند بهره وری را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.

وی افزود: تجربه نگاری و انتقال تجربیات بین دانشگاه‌ها از دیگر موارد مهمی است که باید از سوی دبیران منطقه پیگیری شود.

آزاد به استفاده از  شبکه‌ای  سه گانه در  روابط عمومی وزارت علوم که باعث ارتقای اطلاع رسانی شده است اشاره کرد و از مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها خواست با شبکه‌سازی سه گانه همانند آنچه در ستاد وزارت علوم اتفاق افتاده است، کمیت و کیفیت گزارش‌های خبری و تولیدات رسانه‌ای را ارتقا دهند.

وی در خصوص شبکه‌سازی سه گانه توضیح داد: رابطین دستگاه‌ها وسازمان‌ها، خبرنگاران خبرگزاری‌ها، صدا و سیما و اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها شبکه ۳ گانه‌ای هستند که روابط عمومی وزارت علوم از طریق آنها به دریافت اطلاعات، تهیه خبر و محتوای چند رسانه‌ای و توزیع و انتشار آنها مشغول است و دانشگاه‌ها می‌بایست متناظر چنین شبکه‌ای را برای خود تعریف کنند.

معاون امور روابط عمومی وزارت علوم گفت: فعالیت‌ها و رویدادها خصوصا در دانشگاه‌ها تا حد زیادی مشابه هستند و همین امر موجب می‌شود تا علیرغم تعدد اخبار منتشر شده توسط روابط عمومی وزارت علوم از دستاوردهای دانشگاه‌ها، تنوع کمی را شاهد باشیم که برای رفع این نقیصه باید توجه بیشتری به خلاقیت و نوآوری در تهیه خبر و محتوای رسانه ای داشته باشیم.

وی افزود: به فراخور مأموریت دانشگاه ها، سوژه های جذاب و غیر تکراری بسیاری در آنها نهفته است که هنر روابط عمومی دانشگاه‌ها این است که آن سوژه‌ها را یافته و در قالب‌های متنوع و هنری آنها را برای ارائه به جامعه آماده کند.

آزاد، کمبود نیروهای متخصص و بودجه لازم برای انجام امور در روابط عمومی‌ها را یکی از مهمترین مشکلات اعلام شده از سوی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها دانست و ادامه داد: در برخی از دانشگاه‌ها شاهد تغییرات چند باره کارشناسان یا مدیران روابط عمومی هستیم که این مشکلات با توجه به نوع کار روابط عمومی، آسیب‌های زیادی را به همراه خواهد داشت.

وی از روسای دانشگاه‌ها خواست همراهی لازم با مدیران روابط عمومی برای تامین بودجه جهت برون سپاری برخی امور و استفاده از ظرفیت کار دانشجویی را داشته باشند.

گفتنی است در پایان این نشست انتخابات دبیر منطقه ۴ که شامل استان‌های قم، قزوین، مرکزی و همدان است انجام شد و امیرعلی اکبر بیک مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین به عنوان دبیر جدید منطقه ۴ انتخاب شد.

نظر شما