شناسهٔ خبر: 66350533 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: رویکرد کمیته مشترک اقتصادی این استان و ولایت هرات با هدف ایجاد ساختاری عملیاتی‌تر و تدوین برنامه کاربردی جامع‌تر برای شروع اقدامات مهم و اساسی تغییر می‌کند و همکاری‌های در این زمینه وارد مرحله جدید شد.

صاحب‌خبر -

حسن نوری زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در دیدار‌های جداگانه خود از اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و افغانستان و سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: نشست کمیته مشترک اقتصادی استان خراسان رضوی با ولایت هرات افغانستان در آینده نزدیک به ریاست معاونان اقتصادی استانداری‌های مزبور با ساختاری متفاوت برگزار خواهد شد.

او افزود: این توافق حسب مذاکرات صورت گرفته و درخواست بخش خصوصی ۲ کشور در جریان ملاقات با اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و افغانستان و سرکنسول افغانستان در مشهد مطرح شد و مورد توافق طرفین قرار گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در این دیدار‌ها بر ضرورت رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه همکاری‌های دو کشور ایران و افغانستان بویژه ضرورت توجه به تکمیل و بهسازی زیرساخت‌های مرزی و گمرکی تاکید شد.

نوری زاده بیان کرد: در این دیدار‌ها آمادگی این استان برای حضور در عرصه‌های کشت فرا سرزمینی، انتقال انرژی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای تربیت نیرو‌های ماهر و همکاری‌های متقابل علمی در افغانستان بویژه هرات اعلام شد.

او تصریح کرد: در همین راستا مقرر شد در آینده نزدیک کمیته مشترک اقتصادی استان خراسان رضوی با ولایت هرات با ساختار عملیاتی‌تر و برنامه جامع کاربردی برای شروع اقدامات مهم و اساسی در حوزه‌های انتقال انرژی و آموزش‌های فنی و حرفه ای، رفع موانع مرزی و همکاری‌های مشترک برای ایجاد پارک علم و فناوری در هرات برگزار و موضوعات را پیگیری کند.

نظر شما