شناسهٔ خبر: 66349582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون امور زنان رییس جمهوری:

عوامل فرهنگی مهمترین عامل سقط جنین در کشور است

مشهد -ایرنا -معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: عوامل فرهنگی در سقط جنین تاثیر به مراتب بیشتری از عوامل اقتصادی بر این موضوع در کشور دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، انسیه خزعلی عصر جمعه در مراسم بیست چهارمین همایش مدیران بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در مشهد با اشاره به عوامل فرهنگی موثر در سقط جنین در کشور اظهار کرد : طبق پژوهش های انجام شده اعتقاد به فاصله گذاری بیشتر بین بچه های متولد شده، تمایل به فرزند کمتر، تحصیل و شاغل بودن والدین برخی تفکرات حاکم همچون فرزند کمتر ، زندگی و آسایش بهتر و اینکه فرزند را مانع و سد آزادی می دانند در سوق دادن برخی خانواده ها و زوجین به سمت سقط جنین تاثیرگذار است .
خزعلی افزود : البته که کار اقتصادی برای خانواده هایی که احساس می‌کنند امکان پرورش فرزند را ندارند نیز لازم است .
وی با توصیه به نهادهای حمایتی مانند موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در جهت ضرورت شناسایی این خانواده ها و حمایت از آنها از طریق بیمارستانها، درمانگاهها وغیره افزود : صحبت و حمایت از این خانواده به مراتب سهل تر و سریع تر از انجام هزینه در جهت درمان ناباروری است، اگرچه درمانهای ناباروری هم در جای خود باید انجام شود .
وی ادامه داد: اقدامات مراکز ناباروری ۳۰ درصد و شناسایی خانواده هایی که به سمت سقط جنین می‌رود تا ۵۰ درصد می‌تواند در افزایش جمعیت تاثیر مثبت داشته باشد .
وی بدون توضیحات بیشتر تصریح کرد: در زمینه آمار جمعیتی در شرایط بسیار بدی قرار داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه موسسات خیریه با فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد محروم و نیازمند می‌تواند در جهت تحقق شعار سال گام بردارند ،گفت : حمایت از محرومان و نیازمندان وظیفه وجدان های بیدار است .
وی گفت: باید سعی شود که مشاوره ها به سمت آموزش و فرهنگ سازی بین زوجین و خانواده ها همیشه انجام شود و ارایه مشاوره به زوجین را تنها محدود به مواقع و شرایط بروز اختلافات ندانیم.

معاون امور زنان رییس جمهوری بیان کرد: ارتقای فرهنگ و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از رسانه، نوع مد و پوشش و البته فرهنگ تغذیه و سلامت لازمه های خانواده امروز است .
وی ارایه خدمات مشاوره رایگان به زوجین جوان را یکی از دغدغه های این معاونت دانست و گفت : باید در سال نخست زندگی مشاوره رایگان برای تمامی زوجین جوان ارایه شود و برای زوجین دهک های یک تا هفت نیز در سالهای دوم تا چهارم زندگی مشترک این خدمات مشاوره به صورت رایگان عرضه شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود کمک به مردم مظلوم غزه که زیربار نسل کشی و جنایت از بین می‌روند را یادآور شد و گفت: آنهایی که در مقابل این جنایات سکوت می‌کنند در حقیقت انسانیت را نفی می‌کنند و آنها که با وجدان بیدار حمایت می‌کنند ، جوانه های ظهور را زنده می‌کنند.

نظر شما