شناسهٔ خبر: 66348051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۲۴ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از انتقادات آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به خاتمی

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۴ سال پیش در چنین روزی، ۷ اردیبهشت ۱۳۷۹، نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای دیشب به من گفته بودند که بخشی از صحبت‌ها را پخش می‌کنند و در حقیقت برخورد صریحی با افکار و عمل آن‌هاست. گرچه از آقای خاتمی هم سلب اعتمادشان شده ولی احترام او را حفظ می‌کنند و حرف‌هایی که می‌خواهند به او بزنند به هوادارنش می‌گویند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز چهارشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۷۹، اختلاف میان آیت‌الله خامنه‌ای و خاتمی را روایت کرده است.

آقای علی لاریجانی رییس سازمان صداوسیما آمد، می‌خواست نتایج مذاکرات دیشب من با رهبری درباره مطبوعات و انتخابات و مسائل دیگر سیاسی کشور را بداند. گفت خبر اظهارات رهبری به سران دوم خرداد امروز پخش می‌شود تند و افشاگر است‌. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛۲۴ سال پیش در چنین روزی هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای دیشب به من گفته بودند که بخشی از صحبت‌ها را پخش می‌کنند و در حقیقت برخورد صریحی با افکار و عمل آن‌هاست. گرچه از آقای خاتمی هم سلب اعتمادشان شده ولی احترام او را حفظ می‌کنند و حرف‌هایی که می‌خواهند به او بزنند به هوادارنش می‌گویند ولی در جلسه خصوصی به او گفته‌اند که اظهارات او در مورد جلسه کنفرانس برلین که گفته بود این گونه جلسات زیاد بوده درست نیست و نیز انتقاد آقای خاتمی به صداوسیما در مورد پخش فیلم جلسه را نادرست خوانده بودند و آن را کار درستی می‌دانند. 

بالاخره امشب صحبت‌های ایشان پخش شد در مورد مطبوعات، برلین و اصلاحات و سایر مسائل جاری نظرات دوم خردادی‌ها را رد کرده‌اند احتمالا برای آن‌ها گران تمام می‌شود گرچه سیاست آن‌ها مماشات و کوتاه آمدن تا تشکیل مجلس است. می‌ترسند اگر اوضاع داغ بشود برای تشکیل مجلس مشکلی پیش بیاید.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما