شناسهٔ خبر: 66345111 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی :

شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت اوقاف در توسعه فناوری فعالیت کنند

تهران- ایرنا- مدیرکل امور امور اقتصادی و دارایی گفت: سازمان اوقاف طی سالهای گذشته تاکنون نقش موثری در تولید ناخالص داخلی کشور داشته است و به همین منظور از شرکت‌های دانش‌بنیانی که بتوانند در عرصه توسعه فناوری فعالیت کنند حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

داوود طبرسا روز جمعه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: برگزاری این گونه نمایشگاه ها سبب حضور فعالان اقتصادی، فعالیت بیشتر در عرصه های مختلف و سرمایه گذاری در بحث تولید اشتغال و شکوفایی شرکت های دانش بنیان برای فعالیت بیشتر می شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه طی سالهای گذشته تاکنون با تمرکز در حوزه های اقتصادی قدم های موثری در تولید ناخالص داخلی برداشته است، گفت: در این ارتباط شرکت های دانش بنیان می توانند از حمایت های سرمایه گذاری این سازمان که می خواهند در عرصه تولید مشارکت کنند بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی در این نمایشگاه می توانند دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند، اظهار کرد: شرکتهای دانش بنیان همواره نیاز به حمایت دارند. برخی شرکت هایی که می توانند تامین مالی کنند شرکتهای دانش بنیان را مورد حمایت قرار دهند.

طبرسا اظهار داشت: در این خصوص سازمان اوقاف نیز می تواند الگویی برای شرکت های بزرگ کشور باشد که از شرکتهای دانش بنیان حمایت می کنند زیرا که تاثیری بسزایی در تولید خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که در شرکت های دانش بنیان حضور دارند از نخبگان کشور هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند، گفت: با این اقدام می توان از فرار مغزها جلوگیری کرد. موضوع وقف از مسائل شرعی است که صاحب نظران خود را می طلبد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: از تمامی اشخاصی که تمکن مالی دارند تقاضا می کنم بخشی از سرمایه خود را صرف تولید کنند زیرا که سبب تولید اشتغال و فعالیت بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه انقلاب بزرگی در این عرصه ایجاد کرده و امیدواریم در نمایشگاه بعدی حضور چند برابری شرکت های دانش بنیان را داشته باشیم و بتوانیم از این ظرفیت ها در پیشرفت تولید و اقتصاد کشور بهره مند شویم.

نظر شما