شناسهٔ خبر: 66345079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه یاسوج خواستار شد

جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

عیسی فتحی

امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار جلوگیری از تردد و رانندگی رانندگان خودرو های شوتی در جاده شد.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ یاسوج یکی از راه‌های فقرزدایی را انفاق دانست و افزود: در انفاق نباید خسیس و بخیل باشیم، به گونه‌ای که نباید خانواده شخص انفاق کننده خود نیازمند باشند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های پاک برای خداوند عالم شریکی قائل نیستند، اظهار کرد: بالاترین گناه شرک بوده که قابل بخشش نیست و انسان مشرک هرگز وارد بهشت خداوند نخواهد شد. انسان در نزد خداوند دارای عزت بوده و نباید خود را به گناه آلوده کند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه انسان‌های پاکدامن خود را به گناه و زنا آلوده نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: پاکدامنی صفت برجسته‌ای است که انسان‌های مومن باید در این راستا تلاش کنند. انسان مومن و شایسته باید مراقب چشم، گوش و دامن خود باشد که به گناه و فساد آلوده نشود.

حسینی با اشاره به روز ایمنی حمل و نقل تصریح کرد: باید همه مردم قوانین را رعایت کنند و مسئولان نیز توجه داشته باشند که زیر ساخت‌ها را فراهم کنند.

وی خواستار جلوگیری از رانندگی رانندگان شوتی در جاده شد و تاکید کرد: این افراد علاوه بر جان خود، انسان‌های دیگر را نیز به خطر می‌اندازند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده نیز باید از رده خارج شوند، ادامه داد: جاده‌ها نیز باید علاوه بر داشتن ایمنی لازم، علائم راهنمایی و رانندگی در کنار آنها پیش بینی شده باشد.

حسینی ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت الله مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، عنوان کرد: شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول، کلام، استادی برجسته، متفکر، انسانی شایسته، انقلابی، شاگرد امام و شخصیت برجسته‌ای بود.

وی با اشاره به اینکه شهادت فیض عظیم الهی است، اظهار کرد: فقدان این عالم برای جامعه، دانشگاه و کشور خسارت‌بار بود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و اینکه معلم جایگاه رفیعی در جامعه دارد، بیان کرد: تعلیم و تربیت جامعه رسالت عظیمی است که بر عهده معلمان قرار دارد.

حسینی با اشاره به اینکه تطهیر افکار، فکر و تزکیه بر عهده معلمان است، تاکید کرد: امروز علم تبدیل به یک جریان نگران کننده شده و در قالب بمب بر سر مردم مظلوم غزه فرود می‌آید.

وی ضمن تاکید بر اینکه علم امروز باید مهد آرامش بشریت باشد، یادآور شد: متاسفانه علم امروز تبدیل به کشتار و ناامنی بشر شده است.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه باید در کنار علم، تزکیه نفس هم باشد تا انسان‌ها را به قتلگاه نبرد، اظهار کرد: امروز بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه در غزه شهید، حدود ۸۰ هزار نفر زخمی و چند میلیون انسان دیگر نیز آواره شده‌اند که همه این‌ها دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است.

حسینی ضمن تبریک روز کار و کارگر با اشاره به اینکه اگر کار نباشد جامعه تعطیل خواهد شد، تصریح کرد: کارگران امروز شرایط خاصی دارند و باید نسبت به بیمه، رفاه، آسایش و بازنشستگی آن‌ها توجه و حقوق آنها نیز به موقع پرداخت شود.

امام جمعه یاسوج کار را سرمایه عظیمی برای رشد و پیشرفت جامعه دانست و گفت: امروز زندگی جامعه وابسته به کار کارگران بوده و اگر زحمات آن‌ها نباشد، امورات جامعه تعطیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حسینی فعالیت کارگران و تلاش‌های آنها را باعث زنده و پویایی جامعه دانست و بیان کرد: به همین دلیل است که پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود «بر دست کارگر بوسه می‌زنم»

انتهای پیام

نظر شما