شناسهٔ خبر: 66344810 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

حتی رسیدن کمک آمریکا نیز مشکل اوکراین را حل نخواهد کرد

صاحب‌خبر -

جنگ روسیه و اوکراین وارد مرحله جدیدی شده است و برخی حتی از شکست اوکراین صحبت می‌کنند. ظاهرا رسیدن کمک های نظامی و مالی آمریکا نیز در وضعیت فاجعه‌بار اوکراین تاثیر نخواهد گذاشت.

تا مدت‌ها بن‌بست بزرگی در جنگ روسیه و اوکراین به‌وجود آمده بود و هیچ‌کدام از طرفین نمی‌توانستند پیشروی کنند. از طرفی رسانه‌ها گزارش می‌دادند که روس‌ها با مشکل تامین تسلیحات جدید مواجه شده‌اند و از طرفی دیگر مقامات اوکراینی درخواست دریافت کمک‌های بیشتر را مطرح می‌کردند. در همین هنگام سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که بودجه کمک های آمریکا برای اوکراین ته کشیده است و باید کشورهای اروپایی کاری کنند.

جوانان اوکراین کمک‌ های آمریکا را بی‌اثر کرده‌اند

کمک آمریکا اوکراین کمک آمریکا اوکراین

چندی پیش پس از مدت‌ها کشمکش بین آمریکا و کشورهای اروپایی بالاخره بودجه عظیم ۶۱ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین تصویب شد. هرچند در فاصله‌ای که به تصمیم نهایی سنای آمریکا منجر شد، اتفاقات ناخوشایندی برای اوکراینی‌ها رخ داده است. آنها به‌شدت تحت حمله روس‌ها قرار دارند و مناطق زیادی را از دست داده‌اند. همچنین برخی کارشناسان نظامی هشدار می‌دهند که ممکن است خطوط دفاعی اوکراین ناگهان دچار فروپاشی شوند.

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز پیشتر گفته بود که اگر کمک های آمریکا به‌موقع نرسند، میلیون‌ها نفر جان خود را از دست خواهند داد. البته نمی‌توان انکار کرد که کمک ۶۱ میلیارد دلاری تاثیر زیادی روی دفاع نیروهای اوکراینی در برابر تجاوز روسیه دارد. مخصوصا اینکه این کمک‌ها در مدت چند روز به اوکراین خواهند رسید؛ اما وضعیت خط مقدم فاجعه‌بار است. در حال‌حاضر اوکراینی‌ها از کمبود نفرات به‌شدت رنج مي‌برند.

کمک آمریکا اوکراین کمک آمریکا اوکراین

روس‌ها به‌خوبی توانسته‌اند تلفات خود را با نیروهای تازه‌نفس جایگزین کنند و مشکل تامین تسلیحات هم ندارند. این موضوع را می‌توان در محور خارکف به‌خوبی مشاهده کرد. جایی که ۱۲۰ هزار سرباز ارتش روسیه در کنار ۹۰۰ عراده تانک و ۵۰۰ واحد توپخانه آماده حمله هستند. روس‌ها با همین استعداد نیرو سال‌ها پیش افغانستان را اشغال کرده بودند و حالا ارتش تضعیف‌شده اوکراین باید با آنها مقابله کند.

به‌گفته کارشناسان نظامی نیز مهم‌ترین نقطه ضعف اوکراین کمبود نفرات است و کمک های نظامی آمریکا نمی‌تواند این مسئله را حل کند. در حال حاضر تعداد نیروهای حاضر در گردان‌های مختلف ارتش اوکراین حدود ۳۵ درصد حالت عادی است و این یک فاجعه قلمداد می‌شود. به‌بیانی دیگر خطوط دفاعی اوکراین بیش از حد باریک شده‌اند و روس‌ها نیز به‌خوبی از شرایط آگاه هستند.

کمک آمریکا اوکراین کمک آمریکا اوکراین

نیروهای ارتش روسیه سخت تلاش می‌کنند تا پیش از رسیدن کمک‌ های آمریکا ضربه‌ای حیاتی را به اوکراین وارد کنند. مخصوصا اینکه نسبت نفرات ارتش روسیه به اوکراین اکنون ۱۰ به ۱ شده است. جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه فرمانی را امضا کرد که در نتیجه آن سلاح‌های موجود در پایگاه‌های اروپایی آمریکا روانه اوکراین خواهند شد. آیا این سلاح‌ها می‌توانند تغییر قابل‌توجهی را در کوتاه‌مدت ایجاد کنند؟ قطعا خیر.

اولین محموله کمک های آمریکا در فاصله چند روز به اوکراین می‌رسد؛ اما تجمیع آنها و ارسال به‌ خط مقدم زمان زیادی خواهد برد. به‌گفته برخی مقامات اوکراینی این اتفاق ممکن است چند ماه طول بکشد. وضعیت اسفبار نیروهای اوکراینی را می‌توان به‌خوبی در شهر استراتژیک چاسیو‌ یار استان دونسک مشاهده کرد.

روس‌ها با بمب‌های سرشی خود شهر را به ویرانه‌ای تبدیل کرده‌اند و روحیه نیروهای اوکراینی نیز فوق‌العاده ضعیف است. همچنین روس‌ها با حملات پهپادی مانع از رسیدن منابع ضروری و نیرویهای کمکی می‌شوند. مدافعان شهر گاهی اوقات باید با مشکل تمام‌شدن آب، غذا و دارو نیز کنار بیایند. روس‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند که کامیون‌های حامی مواد غذایی و نیروهای کمکی را هدف قرار دهند. به‌همین‌خاطر بسیار پیش می‌آید که سربازان با زخم‌های قابل درمان پس از چند روز جان خود را از دست می‌دهند.

جنگ جنگ

کمک های آمریکا سبب خواهد شد که نیروهای ارتش اوکراین توان تلافی‌کردن را داشته باشند. از طرفی کی‌یف سن سرباز‌گیری را از ۲۷ سال به ۲۵ سال کاهش داده است تا بتواند هزاران نیروی تازه‌نفس را به میدان‌های جنگ بفرستد. دولت اوکراین همچنین تمامی خدمات کنسولی خود را برای مردان اوکراینی بالای ۲۵ سال در سرتاسر جهان متوقف کرده است.

در واقع آنها تلاش می‌کنند افرادی که از ترس جنگ به خارج از کشور فرار کرده‌اند را بازگردانند. به‌باور کارشناسان نظامی شرایط اوکراین تا سه ماه آینده مرتب بدتر خواهد شد و مناطق زیادی از دست خواهند رفت. هرچند اگر برنامه‌های سربازگیری به‌خوبی پیش بروند و کمک های آمریکا نیز سر وقت برسند، اوکراین می‌تواند از پاییز ورق را برگرداند.

بیشتر بخوانید:
توانایی جالب هلیکوپتر روسی که هیچ هلیکوپتر تهاجمی دیگری نمی تواند انجام دهد + فیلم اگر جنگ جهانی سوم شروع شود، کدام کشورها امن هستند؟ خط و نشان پوتین برای جنگنده‌های آمریکایی: بلندپروازی بکنید، می‌زنیم چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ این جنگنده های ارتش آمریکا توانایی حمل بمب اتم را دارند

نظر شما