شناسهٔ خبر: 66344783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت گرگان:

عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود

گرگان- ایرنا- امام جمعه موقت گرگان گفت: عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث ریشه‌کنی و جلوگیری از فساد در کشور می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند، اما تاکنون اجرا نشده است.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم خاطرنشان کرد: شهید مطهری، شخصیتی بزرگوار و گرانقدر بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند.

برقرار یادآور شد: همچنین در این روز باید از معلمان که نقش موثری در تربیت فرزندان و آینده‌سازان این سرزمین دارند، به بهترین شکل ممکن قدردانی شود.

وی همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد و افزود: جوانمردی، مروت، مهمان‌نوازی، دستگیری از محرومان و ضعیفان، فروتنی، تواضع، گذشت و گشاده‌رویی از ویژگی‌های پهلوانان است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شکست آمریکا در ویتنام ادامه داد: آمریکا با توجه به جنایاتی که در گذشته انجام داده و اقداماتش، شیطان بزرگ و خبیث است.

امام جمعه موقت گرگان همچنین با یادآوری فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر گفت: اعتراضات کارگران در آمریکا که منجر به فراخوان اعتصابات سراسری مبنی بر کاهش ساعات کاری از ۱۴ ساعت به هشت ساعت، دلیل اصلی نامگذاری این روز است.

برقرار تاکید کرد: کارگران از اقشار زحمتکش در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و باید نگاه ویژه‌ای به آنان داشت.

مشاور وزیر در امور فرهنگی و مسوول قرارگاه جهاد تبیین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در جمع نمازگزاران گرگان گفت: کارگران سربازان خط مقدم مبارزه در جنگ اقتصادی که دشمن ایجاد کرده، هستند.

محمد وحدتی اظهار کرد: جایگاهی که اسلام برای کار و کارگر قائل است در هیچ مکتب و نظام سیاسی حتی مدعیات حمایت از این قشر وجود ندارد و آنان تنها به عنوان یک ابزار به کارگر نگاه می‌کنند.

وی بیان کرد: اسلام بزرگترین سرمایه و جوهره اصلی انسان را کار می‌داند و برای آن جایگاه ویژه‌ای قائل است و نهایت این جایگاه و پیام بوسه زدن حضرت محمد (ص) بر دستان پینه بسته کارگر مشخص می‌شود.

وی با یادآوری این که همچنین اسلام کار را منشا اصلی تولید ثروت و قدرت می‌داند، خاطرنشان کرد: نقش کارگران به خصوص در این مقطع که در اوج جنگ اقتصادی هستیم، بسیار حائز اهمیت، مهم و تاثیرگذار است.

مشاور وزیر تعاون گفت: دشمن تمام تلاش خود را برای جنگ اقتصادی با تحریم‌ فلج‌کننده به کار گرفته تا مردم را خسته و اقتصاد کشور را به زمین بزند.

وحدتی افزود: نامگذاری ۱۰ سال اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب با مضامین مرتبط با تولید، اقتصاد و کار، نشان از اهمیت توجه ویژه داشتن به مساله جنگ اقتصادی ایجاد شده از سوی دشمن است که کارگران در خنثی کردن آن و حتی تبدیل به فرصت چنین تهدیداتی نقش بی‌بدیل و اساسی دارند.

وی ادامه داد: اگر تولید شکوفا شود، مشکلاتی نظیر اشتغال، تورم، کسری بودجه دولت، صادرات و توسعه آن، وجود قاچاق کالا و رشد اقتصادی حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: جهش تولید در واقع به معنای پرش است نه گام برداشتن، که این هم با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بدون مشارکت مردم محقق نمی‌شود.

مسوول قرارگاه جهاد تبیین وزارت تعاون گفت: برای افزایش تولید باید سرمایه‌گذاری انجام شود و از آنجایی که حجم نقدینگی در دستان مردم زیاد است، باید تلاش کنیم تا این سرمایه مردم وارد عرصه تولید شود که نتیجه آن، همان جهش تولید خواهد بود.

وی بیان کرد: نقش مردم در الگوی مصرف و فرهنگ اقتصادی نیز بسیار در جهش تولید مهم است و باید برای افزایش سرمایه و بهره‌وری بیشتر، فرهنگ اقتصادی مردم تقویت شود.

 وی اضافه کرد: مهمترین هجمه دشمن در عرصه اقتصادی است و اگر ما درست و سنجیده عمل کنیم، نه تنها آن تهدیدات خنثی، بلکه تبدیل به فرصت خواهند شد.

مشاور فرهنگی وزیر تعاون گفت: اکنون بهترین زمان برای شناسایی ریشه‌های بیماری اقتصادی جامعه و درمان آن است که باید همچون دوران دفاع مقدس در این عرصه هم درست و سنجیده عمل کنیم.

نظر شما