شناسهٔ خبر: 66344710 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون امور مجلس رییس جمهور :

استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی

سیدمحمد حسینی با بیان استقبال بازار جهانی در خرید محصولات دانش بنیان وطنی گفت: بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در حال فعالیت هستند.

صاحب‌خبر -

استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سیدمحمد حسینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر با اشاره به سفر رییس جمهور به سمنان همزمان با تحقق وعده صادق، افزود: کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا از حامیان رژیم غاصب صهیونیستی هستند و تحقق وعده صادق بار دیگر صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

معاون امور مجلس رییس جمهور با گرامیداشت هفته کار و کارگر،به ترویج فرهنگ کار و کارگر و مهارت آموزی به ویژه برای جوانان تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های متعدد از معدن، اقتصاد دیجیتال تا اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه هفتم  دیده شده و لازمه تحقق این برنامه‌ها، خودکفایی و افزایش صادرات است.

حسینی به افزایش 57 درصدی حقوق و ارتقای رفاه کارگران در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، کاهش حوادث‌کار، اصلاح بیمه کارگران ساختمانی با دربرگیری ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی از جمله اقدام‌های حمایتی از این قشر زحمت‌کش است.

معاون رییس جمهور در ادامه با بیان نقش کارگران در عرصه های مختلف کشور گفت: تحقق شعار امسال نیازمند همراهی کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار و رفع چالش‌های اقتصادی کشور در گرو جهش تولید است.

وی کلید حل مشکلات اقتصادی را تولید دانست و گفت : راهکار رفع مشکلات اقتصادی و دور ماندن  از مشکلات و نوسانات بازار ارز توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در جهش تولید است.

حسینی از استقبال  بازار جهانی در خرید محصولات دانش بنیان وطنی در نمایشگاه ها بین المللی  رایادآور شد و گفت: ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است ضروری است محصولات این شرکتها با کمک مسئولین رونق پیدا کند.

معاون امور مجلس رییس جمهور  با بیان اینکه ارتقای کیفیت کالا نقش مهمی در افزایش صادرات دارد، تاکید کرد: قراردادهای مختلف بین‌المللی از جمله شانگهای و بریکس فرصتی برای افزایش بیش از پیش صادرات است.

حسینی با تاکید بر تلاش همگانی در پیشرفت راهبردهای اقتصادی کشور گفت: با قدرت و صلابت برای توسعه و پیشرفت کشور در تلاش برای تبدیل تهدیدها به فرصت باشیم که از جمله این نمونه‌ها قدرت نظامی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.سیدمحمد حسینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر با اشاره به سفر رییس جمهور به سمنان همزمان با تحقق وعده صادق، افزود: کشور‌های غربی از جمله انگلیس و آمریکا از حامیان رژیم غاصب صهیونیستی هستند و تحقق وعده صادق بار دیگر صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

معاون امور مجلس رییس جمهور با گرامیداشت هفته کار و کارگر، به ترویج فرهنگ کار و کارگر و مهارت آموزی به ویژه برای جوانان تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های متعدد از معدن، اقتصاد دیجیتال تا اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه هفتم  دیده شده و لازمه تحقق این برنامه‌ها، خودکفایی و افزایش صادرات است.

وی به افزایش ۵۷ درصدی حقوق و ارتقای رفاه کارگران در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، کاهش حوادث‌کار، اصلاح بیمه کارگران ساختمانی با دربرگیری ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی از جمله اقدام‌های حمایتی از این قشر زحمت‌کش است.

معاون رییس جمهور در ادامه با بیان نقش کارگران در عرصه‌های مختلف کشور گفت: تحقق شعار امسال نیازمند همراهی کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار و رفع چالش‌های اقتصادی کشور در گرو جهش تولید است.

حسینی کلید حل مشکلات اقتصادی را تولید دانست و گفت: راهکار رفع مشکلات اقتصادی و دور ماندن  از مشکلات و نوسانات بازار ارز توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در جهش تولید است.

وی از استقبال  بازار جهانی در خرید محصولات دانش بنیان وطنی در نمایشگاه‌ها بین المللی  رایادآور شد و گفت: ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است ضروری است محصولات این شرکت‌ها با کمک مسئولین رونق پیدا کند.

معاون امور مجلس رییس جمهور  با بیان اینکه ارتقای کیفیت کالا نقش مهمی در افزایش صادرات دارد، تاکید کرد: قرارداد‌های مختلف بین‌المللی از جمله شانگهای و بریکس فرصتی برای افزایش بیش از پیش صادرات است.

حسینی با تاکید بر تلاش همگانی در پیشرفت راهبرد‌های اقتصادی کشور گفت: با قدرت و صلابت برای توسعه و پیشرفت کشور در تلاش برای تبدیل تهدید‌ها به فرصت باشیم که از جمله این نمونه‌ها قدرت نظامی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

دیدار خانواده شهید جواد نظری در سمنان از دیگر برنامه های سفر  معاون رییس جمهور در سمنان بود.

شهید جواد نظری که به شغل کارگری مشغول بوده، سال ۶۳ در عملیات بدر به درجه شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش که مفقود بود سال ۷۴ تفحص و به خاک سپرده شد.

<div id="video-display-embed-code_11046183"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4216540/11046183?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما