شناسهٔ خبر: 66344696 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

احمد خاتمی: به فضل خدا نظام اسلامی در مقابل بی حجابی خواهد ایستاد

خاتمی: حجاب از ضروریات دین است، ده آیه در قرآن در مورد حجاب آمده است و صد‌ها روایت در این باره وجود دارد، مقام معظم رهبری فرموده اند؛ بی حجابی هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون و به فضل خدا نظام اسلامی در مقابل این ناهنجاری خواهد ایستاد، کسی را به زور بهشت نمی‌بریم، اما نظام در برابر ناهنجاری می‌ایستد و عقب نشینی هم ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه اختلاف نظر برخی مسئولان درباره مبارزه با بدحجابی، گفت: دلسوزان حجاب هر سلیقه‌ای دارند در میدان هستند، انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست و مشکل بی حجابی را حل نمی‌کند، مجلس و شورای نگهبان پای کار هستند و مطمئن باشید ما از دین عبور نمی‌کنیم و مسئولان نظام اسلامی هر کجا باشند فدائی دین هستند.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: حجاب از ضروریات دین است، ده آیه در قرآن در مورد حجاب آمده است و صد‌ها روایت در این باره وجود دارد، مقام معظم رهبری فرموده اند؛ بی حجابی هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون و به فضل خدا نظام اسلامی در مقابل این ناهنجاری خواهد ایستاد، کسی را به زور بهشت نمی‌بریم، اما نظام در برابر ناهنجاری می‌ایستد و عقب نشینی هم ندارد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران صبح امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آنچه ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن صورت گرفت.

وی افزود: این حمله، حمله تنبیهی و عملیات وعده صادق بود و بخشی مربوط به گذشته است. آن بخشی که مربوط به گذشته بود را زدن و محکم زدیم. بخشی نیز مربوط به آینده است، آنچه مربوط به آینده است اگر دوباره غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد.

نیروهای مسلح دژ مستحکم ملت اند


وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به مناسبت های هفته اضافه کرد: درهفته های گذشته مناسبت نیروهای مسلح را داشتیم ، دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه در سال 58 ، 29 فروردین روز ارتش ، 21 فروردین شهادت سپهبد صیاد شیرازی، 3 اردیبهشت شهادت سپهبد قرنی این مناسبت ها می طلب از نیروهای مسلح بگویم، این بازوهای پرتوان ملت، امام علی (ع) پنج تعبیر راجع به نیروهای مسلح در عهد مالک اشتر دارد، دژ مستحکم ملت اند ، نخواهند گذاشت دشمن کمترین تعرضی به ملت داشته باشد، دیدید تعابیر مقام معظم رهبری از نیروهای مسلح را، آنها زینت کشورند، مایه عزت دین و نظام اسلامی هستند، اگر اینها نبودند و با داعش نمی جنگیدند، اگر حاج قاسم نبود و با داعشی نمی جنگید ما باید با داعشی ها در خیابان های تهران می جنگیدیم.



* امنیت رکن و زیربنای همه توسعه هاست


خطیب موقت جمعه تهران گفت: اینکه با امنیت زندگی می کنیم آموزش و پرورش، دانشگاه ، حوزه ، کشاورزی، صنعت و همه چیز در آرامش اداره می شود در سایه خدمات نیروهای مسلح است، مردم نیاز به این عزیزان دارند که خدمت کنند به آنها، مسئله امنیت رکن و زیربنای همه توسعه هاست، اولین ویژگی که قرآن برای جامعه نمونه بیان می کند امنیت است و این افتخاری برای نیروهای مسلح ماست که امام علی (ع) این تعابیر را در موردشان داشته باشد و همه نیروهای مسلح ما شایسته تجلیل و تکریم اند.

آیت الله خاتمی با اشاره به سالروز شهادت حمزه سیدالشهدا و شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی در روز چهارشنبه 5 اردیبهشت، گفت: تعبیری در مورد حضرت عبدالعظیم (ع) وجود دارد که زنده زنده دفن شان کردند و او را به شهادت رساندند بزرگی که ثواب زیارتشان ثواب زیارت امام حسین است.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز شکست سال 1359 حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس برای نجات جان گروگانهایشان ، اظهار کرد: کارتر می گوید 6 ماه تدارک عملیات مخفیانه کردیم، تعداد هواپیماهای نظامی، 20 بالگرد حامل موتورسیکلت، جیب های نظامی، نارنجک و توپ و مسلسل وارد ایران شدند و هیچکس هم نمی دانست، عملیات شروع شد و هواپیماها سقوط کردند، طوفان شن به راه افتاد و عملیات اینها را به فضل خدا ناکام گذاشت.

خطیب جمعه تهران با اشاره به روز یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران فرمودند: طبق آمار نیمی از جمعیت کشور ما کارگران و خانواده هایشان هستند و اگر حال این جمعیت خوب باشد، ان شاالله حال نیمی از جمعیت ایران به سامان خواهد شد.

*بیانات رهبری درباره کار و کارگر منشور است


حجت الاسلام خاتمی اضافه کرد: کلمات رهبری در مناسبت هایی که در روز کار و کارگر هست، منشور است، به وزیر کار می گویم این منشور را تدوین و ترسیم کنید، باید سخنان رهبری را در رابطه با کارگران از جمله در زمینه امنیت شغلی و امثال اینها را اجرایی و عملیاتی کنید، فرمایشات رهبری وعظ و خطابه نیست دستورالعمل اجرایی است که امیدواریم این کار عملی شود.


* شهید مطهری مرزبان دین بود


وی درخصوص مناسبت شهادت آیت الله مطهری اظهار کرد: مطالب زیادی درباره علامه شهید مطهری شنیده اید ح،ق او بسیار زیاد است، در روایات ما هست علمای شیعه مرزبان اند، انصافاً شهید مطهری مرزبان دین بود، آنجا که پای مبارزه و زندان رفتن بود زندان رفت، آنجا که جای مبارزه با کمونیست ها و مارکسیست ها و ایستادن در مقابل آنها بود با 5 جلد شرح کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم که متن از علامه طباطبایی است ، تکیه گاهی برای مقابله با این منحرفین بود و آنجا که التقاتی ها وارد میدان شدند، ایشان با تمام وجود وارد میدان شدند، اگر اسم این شهید را شهید مبارزه با التقات بگذاریم مبالغه نکرده ایم، گروه فرقان از مصادیق التقاتی ها بودند، شهید مطهری سه ماه به شهادتشان گفته بودند روزی این فرقانی ها مرا خواهند کشت، می دانست او را می کشند ولی جانش را در راه پاسداری از دین گذاشت.

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما