شناسهٔ خبر: 66344417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور بیش از هشت هزار گردشگر در جشنواره باغ گیلاس کن

تهران‌بزرگ - ایرنا - بخشدار کن با اشاره به حضور هشت هزار گردشگر در جشنواره گیلاس کن گفت: حضور این گردشگران نسبت به سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از استانداری تهران، مرتضی محمدنژاد روز جمعه در خصوص سومین جشنواره گیلاس که در روستاهای چهارگانه سنگان برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره از هفت صبح پنجشنبه آغاز و تا ۱۲ ظهر ادامه داشت.

بخشدار کن با اشاره به ظرفیت‌های موجود داخل روستاهای بخش کن، افزود: این پتانسیل‌ها منجر به برگزاری چهار جشنواره در طول سال شده که شامل جشنواره گیلاس اردیبهشت، جشنواره شاه توت اواخر تابستان، جشنواره خرمالو اواخر پاییز و یک جشنواره فصلی با حضور اقوام مختلف است.

محمدنژاد در ادامه با تاکید بر ضرورت برگزاری این جشنواره‌ها در قالب حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک، اضافه کرد: این جشنواره‌ها در بخش کن با اهدافی چون رشد گردشگری، معرفی روستاهای منطقه، محصولات و ظرفیت کوهستانی، تولیدات متنوع روستایی، افزایش مشارکت مردمی در رشد سبک زندگی سالم، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، حفظ منابع طبیعی، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی در طول سال برگزار می‌شود.

وی به مساحت روستاهای چهارگانه سنگان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی بخش کن است، که امروز گردشگران بافت روستایی را طی کرده و در چهار ایستگاه استقبال (سنگان پایین)، ایستگاه صبحانه (سنگان وسط)، ایستگاه پذیرایی (باغ دره) و ایستگاه پذیرایی پایانی و مراسم جشن شکوفه‌ها (سنگان بالا) پذیرایی شدند.

بخشدار کن با اشاره به ظرفیت روستاهای این بخش از تهران تاکید کرد: محصولات تولیدی باغات این روستاها شامل گیلاس، شاه توت، خرمالو، سیب و ازگیل است.

وی یادآور شد: در کنار این تولیدات بسیار فاخر، سه اثر باستانی چون چنار چهار هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله از دیگر ظرفیت‌هایی است که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

نظر شما