شناسهٔ خبر: 66344269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جلب توجه آزادیخواهان جهان مهمترین دستاورد "وعده صادق" است

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی از مهمترین دستاوردهای انجام عملیات وعده صادق است که توانسته تحرکی بزرگ در توجه های آزادیخواهان دنیا به نفع ملت مظلوم فلسطین را جلب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به دیدار فرماندهان ارشد نظام با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: تعداد موشک‌های شلیک شده و یا به هدف اصابت کرده در وعده صادق در عملیات وعده صادق ملاک نیست بلکه جلب توجه آزادیخواهان جهان به مساله فلسطین ملاک است.

وی اضافه کرد: بدون شک، در موضوع فلسطین، دنیا تکانی خورده و پیش از این اصلا سابقه نداشته است و این اتفاق در حالی رقم خورده که فلسطینی‌ها در زمینه رسانه، فناوری اطلاعات و حتی در امور روزمره خود دچار محدودیت هستند.

امام جمعه ساوه افزود: در این میان، هم خود فلسطینی‌ها نقش ویژه‌ای داشته‌اند و هم خبرنگارانی که برای رساندن صداهای آنها به دنیا، ازخودگذشتگی کرده‌اند و در وسط میدان جنگ حضور دارند.

کارگران آبادگران زمین و زمان هستند

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته کار و کارگر افزود: آبادکردن زمین و احیاء دشت و دمن از وظائف انسان بوده و بشر مامور به آبادی زمین و زمینه است.

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: انسان باید زمینه کار و کارگری و تولید را فراهم کند و این جزء وظایف انسانی است و لذا آباد کردن زمین و کار کردن و پول درآوردن ربطی به دنیا گرایی ندارد .

وی با اشاره به توصیه دین به انسان این است که همه دنبال کار و کارگری و تولید بوده و در تولید حریص و در مصرف قانع باشید.

وی یادآور شد: اگر این ملت بخواهد این استقلال سیاسی را و این عرض اندام فرهنگی را در مقابل سلطه گران عالم حفظ کند باید پایه های اقتصادی خود را محکم کند و راه محکم کردن پایه های اقتصادی، تقویت کار است و تقویت کار نیز متوقف بر تربیت کارگران متدین و زحمت کش است.

خطیب جمعه ساوه خاطر نشان کرد: امروزه بزرگترین راه حمایت از کار و کارگری مصرف کردن کالای داخلی است و بالا بردن کیفیت آن کالا گرفتن و جلو واردات کالاهای خارجی است.

مشورت یک اصل عقلانی است

امام جمعه ساوه به نهم اردیبهشت، روز ملی شوراها اشاره و خاطر نشان کرد: مساله مشورت به معنای اعم کلمه یک دستور قرآنی است که فرمود و این شوری در امرالله نیست بلکه در امور جاری زندگی مثل اقتصاد و بهداشت و سازندگی و امثال آن است.

وی خاطر نشان کرد: پس شورا یک اصل عقلی بوده که آموزه های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است.

حجت‌الاسلام رحیمی افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز که بر مبنای آموزه های اسلامی در چارچوب هدف سلبی خود با استبداد و خودرایی فرمانروایان به مبارزه برخاست و تحقق مشارکت عمومی مردم در تعیین سرنوشتشان را به عنوان یک هدف ایجابی برگزید و اصل ارزشمند شورا را مورد توجه جدی قرارداد.

وی گفت:اکنون پس از گذشت چندسال از آغاز به کار شوراها چند نکته بیش از پیش آشکار شده است که بدون تردید نوع برخورد جامعه ما با این مسائل بر تقویت یا تضعیف نهاد شورا و چشم انداز آینده این نهاد در اداره امور کشور بسیار تأثیرگذار است و لذا اگر به شگل درست وخوب تحقق پیداکند بسیار فرآورده ی مفید و شیرینی برای کشور و ملت خواهد داشت.

نظر شما