شناسهٔ خبر: 66342245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شروع رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر استان فارسی در کنکور تجربی 

شیراز -ایرنا-همزمان با دومین و آخرین روز از آزمون سراسری کنکور بیش از ۳۶ هزار داوطلب در استان فارس در رشته تجربی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نماینده سازمان سنجش در فارس در این باره به ایرنا گفت: ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر در رشته‌ی تجربی از ساعت هشت صبح امروز هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ رقابت خود را آغاز کردند.

مسلم باقری افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب بر اساس بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر در رشته‌ تجربی، ۲۲ هزار و ۶۲۶ نفر در رشته‌ علوم انسانی، هفت هزار و ۳۸۹ نفر در رشته‌ علوم ریاضی و فنی چهار هزار و ۶۵۴ نفر در رشته‌ زبان‌های خارجی و ۳ هزار و ۸۵ نفر در رشته‌ هنر رقابت کردند.

وی با بیان اینکه در نوبت اول آزمون سراسری در فارس ۷۴ هزار و ۳۳ داوطلب در ۳۶ شهرستان ثبت نام کرده بودند، ادامه داد: از شرکت‌کنندگان ۲۸ هزار و ۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹ هزار و ۹۹۴ آنها را مردان و ۱۸ هزار و ۴۴۶ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی نیز صبح روز گذشته پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ و گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی بعد از ظهر روز گذشته برگزار شد.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

وی افزود: آزمون‌های سراسری امسال در ۳۶ شهرستان استان و در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار شد.

نظر شما