شناسهٔ خبر: 66342013 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

تهران- ایرنا- نوه «نلسون ماندلا» رهبر سابق آفریقای جنوبی گفت که عزم فلسطینی‌ها و اراده محکم آنها برای دستیابی به آزادی، الهام بخش پرتوریا برای مطرح کردن موضوع فلسطین در مجامع بین المللی بود. 

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روزنامه الخبر الجزایر، «نکوسی زولیولیله ماندلا» و نماینده مجلس آفریقای جنوبی و نوه نلسون ماندلا رهبر سابق آفریقای جنوبی که به منظور گفت‌وگو درباره موضوع فلسطین و تحولات تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۷ اکتبر (۱۵مهر) به استانبول سفر کرده است، افزود:‌ مساله فلسطین در قلب شهروندان جمهوری آفریقای جنوبی قرار داشته و دارد.

وی افزود: نلسون ماندلا پدربزرگ من که بنیانگذار دموکراسی در آفریقای جنوبی است در سفرهای خود به غزه در سال های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۷ گفت که آزادی مردم آفریقای جنوبی بدون آزادی مردم فلسطین کامل نخواهد شد.

نکوسی ماندلا ادامه داد: نلسون ماندلا این تعهد را به فلسطینی ها داد و به همین دلیل ما در آفریقای جنوبی به دفاع از مسائلی که او نمایندگی و از آن دفاع می کرد، ادامه می دهیم.

وی افزود: نلسون ماندلا همبستگی و حمایت از مبارزات مردم فلسطین علیه اشغالگران را بزرگ‌ترین مسئله اخلاقی زمان ما می‌دانست.

ماندلا به اهمیت طرح بین المللی «ناوگان آزادی» که قرار است کمک های بشردوستانه را از ترکیه به غزه منتقل کند، اشاره کرد و افزود: «ناوگان آزادی» حرکتی در راستای اجرای تصمیم دیوان بین المللی دادگستری است که بر اساس آن کمک‌های بشردوستانه باید کاملا آزادانه وارد غزه شود.

نظر شما