شناسهٔ خبر: 66337518 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

اظهار نظر جدید ایلان ماسک درباره موجودات فضایی

صاحب‌خبر -

ایلان ماسک، مالک جنجالی اسپیس ایکس و مدیرعامل تسلا در اظهار نظر جدیدی درباره موجودات فضایی گفته هیچ مدرکی دال بر وجود بیگانگان در زمین وجود ندارد.

اگر ایلان ماسک را به‌خاطر تسلا، نورالینک و اسپیس ایکس نشناسید، احتمالا به‌خاطر اظهارنظرهای ناگهانی و شگفت‌آورش در مسائل مختلف می‌شناسید. از ارز دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی تا حالا یوفوها؛ ماسک همیشه نظری درباره مسائل ترند روز دارد. او اخیرا و در همین راستا، اظهار نظر جالبی درباره موجودات فضایی و تئوری حضور احتمالی آن‌ها در زمین داشته است.

نظر ایلان ماسک درباره موجودات فضایی

مدیرعامل تسلا و مالک اسپیس ایکس درباره تئوری وجود بیگانگان در زمین می‌گوید با توجه به این‌که او حداقل 6000 ماهواره در مدار زمین دارد، اگر بیگانگان در زمین یا اطراف آن وجود داشتند، او قطعا اولین کسی بود که باخبر می‌شد. ماسک در پست جدیدی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته:

من هیچ مدرکی دال بر وجود موجودات فضایی ندارم. با توجه به وجود 6000 ماهواره اسپیس ایکس در اطراف زمین، گمان می‌کنم که اگر بیگانگان در اطراف زمین بودند من قطعا خبردار می‌شدم.

این البته نخستین اظهار نظر ایلان ماسک درباره فرازمینی‌ها نیست؛ چرا که او پیش از این و در توییتی در سال 2018 نیز گفته بود مشخص نیست آیا بشریت تنها تمدن در جهان هستی است یا خیر.

یوفو یوفو

ماسک سال گذشته میلادی نیز در اشاره به نظریه انریکو فرمی، فیزیک‌دان شناخته‌شده مبنی بر دلیل عدم رویت بیگانگان توسط انسان نیز گفته بود وحشتناک‌ترین پاسخ برای پارادوکس فرمی این است که اساسا بیگانگان وجود ندارند. گفتنی است که یک نظریه دیگر درباره موجودات فضایی نیز حاکی از این است که آن‌ها قرن‌ها قبل در کره زمین ساکن بوده‌اند و امروزه شواهد حضور آن‌ها در زمین، زیر خاک و اقیانوس‌ها مدفون شده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که آقای ماسک با این نظریه نیز مخالف است و پست جدید او نیز درباره همین نظریه‌ها است.

با وجود این به‌نظر می‌رسد که آقای ماسک به اکتشافات فرازمینی چندان بی‌علاقه نیست؛ از طرفی، ظاهرا این موضوع با اهداف و برنامه‌های اسپیس ایکس نیز تطابق دارد. مالک اسپیس ایکس می‌گوید برنامه دارد تا در نهایت در حدود 42 هزار ماهواره استارلینک را به فضا بفرستد. از طرفی ماسک برنامه‌های بلندپروازنه بسیاری برای سفر و اسکان انسان در مریخ نیز دارد.

اگرچه ماسک بر این باور است که عموم ثبت‌نام‌کنندگان سفر به مریخ هرگز به زمین باز نمی‌گردند؛ اما در اهداف استارشیپ در بلندمدت، فراهم شدن امکان بازگشت به زمین نیز برای مسافران مریخ تعریف شده است.

در گجت نیوز بخوانید:
هرآنچه که در مورد موجودات فضایی و یوفوها در سال ۲۰۲۳ منتشر شد دانشمندان زمان نخستین ارتباط موجودات فضایی با بشر را تخمین زدند داستان عجیب ۶۰ کودک که همزمان ادعا می‌کردند با موجودات فضایی ملاقات کرده‌اند دانشمندان نشانه جابجایی موجودات فضایی در کیهان را کشف کردند

برچسب‌ها:

نظر شما