شناسهٔ خبر: 66337379 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در واکنش به بیانیه مشترک ۱۸ کشور به سرکردگی آمریکا؛

مقام ارشد حماس: فشار آمریکا بر ما هیچ ارزش و اثری ندارد

تهران- ایرنا- یک مقام‌ ارشد حماس در واکنش به صدور بیانیه مشترک ۱۸ کشور به سرکردگی آمریکا به منظور متقاعد کردن این جنبش فلسطینی برای پذیرش آتش بس، این فشار را بی تاثیر و بی ارزش دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «سامی ابوزهری» از رهبران جنبش حماس امروز (پنجشنبه) ساعتی پس از صدور بیانیه این کشورها به «رویترز» گفت که فشار آمریکا به حماس هیچ ارزشی ندارد.

وی مجددا بر درخواست حماس مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از توافق آزادی اسرا در غزه باید جنگ را متوقف کند، تاکید کرد.

۱۸ کشور از جمله انگلیس و فرانسه به سرکردگی آمریکا در بیانیه‌ای درباره نوار غزه بدون اشاره به جنایت‌های بیش از ۶ ماهه ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و بدون درخواست از این رژیم برای توقف جنگ تجاوزگرانه خود، تلاش کردند که مقاومت فلسطین را به طور یکجانبه زیر فشار قرار داده و از تل آویو حمایت سیاسی کنند.

کاخ سفید امروز پنجشنبه اعلام کرد که سران این ۱۸ کشور در بیانیه‌ مشترکی از جنبش حماس خواستند تا اسیران صهیونیست را که نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه نگهداری می شوند، فورا آزاد کند.

این بیانیه بدون هیچ گونه اشاره‌ای به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی، مجروح و مفقود شدن بیش از ۸۵ هزار فلسطینی بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ربودن و نیز اسیر کردن بیش از ۱۰ هزار فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن توسط نظامیان این رژیم، از آنچه «نگرانی بین المللی» درباره سرنوشت اسیران صهیونیست در نوار غزه خواند، سخن گفت.

این بیانیه همچنین تلاش کرد تا با حمایت ضمنی از رژیم صهیونیستی، هرگونه آتش بس و توقف جنگ این رژیم علیه نوار غزه را منوط به آزادی اسیران صهیونیست کند. همچنین خواست های مشروع مقاومت فلسطین مبنی بر خروج کامل اشغالگران از نوار غزه، رفح کامل محاصره و تضمین بازسازی نوار غزه را به عنوان پیش شرط مبادله اسیران، نادیده بگیرد.

نظر شما