شناسهٔ خبر: 66337082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاختن ۵۲ اسب در روز دوم هفته سوم کورس گنبدکاووس+ فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- روز دوم هفته سوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس عصر پنجشنبه با تاختن ۵۲ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در هفت کورس شامل سه دور هزار و ۲۰۰ متری و چهار دور هزار و ۶۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور اول این مسابقات هشت راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته سه و به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «بایداق کهری» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های «رجال هورس» و «ایوان» به ترتیب رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته یک بود که با شرکت ۶ راس اسب به مسافت هزارو ۲۰۰ متر برگزار شد و در این رقابت اسب «کاپیتان کلاته» اول شد و اسب‌های «آل تای محسن» و «پهلوان گز» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد ری استریکتد در دسته ۶ بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، در این رقابت نزدیک نیز اسب «آریان» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «لیبرا» و «فلای می» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم روز دوم از هفته سوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته ۶ بود که با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «بال بولک» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «دیزنی لند» و «دازجوی» به‌ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته پنج بود و با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب «فلوکی» اول شد و اسب‌های «گویان» و «ریو لوکا» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور ششم این مسابقات هم ویژه اسب‌های بیش از چهار ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته هفت بود که با شرکت ۶ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «لیدی کوئین» اول شد و اسب‌های «آنتولین» و «هالند» به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین در دور هفتم و آخر روز دوم از هفته سوم مسابقات سوارکاری بهاره گنبدکاووس که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ در دسته چهار بود و با شرکت ۶ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب «دپرم» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «یاد بابام» و «ماندانا» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

متولیان برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس برای روز دوم هفته سوم این رخداد ورزشی مبلغ ۱۲ میلیارد و ۳۴۱ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کردند که به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر اهدا می‌شود.

قرار است روز سوم مسابقات این هفته فردا جمعه هفت اردیبهشت و روز نخست آن هم که دیروز چهارشنبه به سبب شرایط نامساعد جوی لغو شد، روز شنبه هفته آینده (هشت اردیبهشت) در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

نظر شما