شناسهٔ خبر: 66336954 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال به دنبال ایجاد بازارچه مشاغل خانگی هستیم تا افرادی که مشکل مکان و فروش برای فروش محصولات دارند، مشکلشان حل شود.

صاحب‌خبر -

محسن مولوی در نشست هم اندیشی نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی استان با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: لازم است نظارت‌ها در استان بیشتر می‌شود تا از پول پاشی جلوگیری شود، تسهیلات در جای واقعی خود هزینه شود و اگر انحرافاتی بود حتماً برخورد لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی پارسال بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به هزار و ۸۰۸ نفر در سطح استان پرداخت شده است، افزود: بیش از شش هزار و ۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی صادر شد و به همین خاطر امسال حتماً به دنبال ایجاد بازارچه مشاغل خانگی هستیم تا افراد که مشکل مکان و فروش برای فروش محصولات دارند، مشکلشان مرتفع شود.

مولوی اضافه کرد: به افرادی که در بازارچه شرکت می‌کنند، تسهیلات تعلق می‌گیرد تا بخش اعظم از تأمین منابع مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ کار و کارفرمایی در سطح استان، یادآور شد: حتماً در حوزه ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری می‌تواند این گام اثر گذار باشد.

بیشتر بخوانید

مولوی از راه اندازی شورای عالی بخش تعاون در سطح استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و بیان داشت: از طریق شورای عالی بخش تعاون می‌توان بخش تعاون در سطح کل استان ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه تعاون دومین بخش اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: با ایجاد تعاون می‌توان مشارکت مردم را فضای اقتصادی فراهم کنیم و درآمد در سطح استان از طریق بخش تعاون به سمت طرح‌های اشتغال زا هدایت شود.

مولوی ادامه داد: راه اندازی شرکت تعاونی دانش بنیان‌های جدید و شرکت‌های تعاونی که اقشار ضعیف جامعه از طریق آن بتواند به درآمد برسند، در سال ۱۴۰۳ پیگیری می‌شود.

نظر شما