شناسهٔ خبر: 66335687 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام شعبان زاده بیان کرد؛

مهم‌ترین اهداف سازمان تبلیغات اسلامی در سال جدید

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نوسازی شبکه امامت، جوان سازی مخاطبان مسجد، اجتماعی سازی مساجد، تکمیل و تجهیز مساجد مناطق محرومی که مردم توانایی احیای آن را ندارند را از مهم‌ترین اهداف سازمان تبلیغات اسلامی در سال جدید برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در همایش ائمه جماعات استان قم که صبح امروز در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن بیان اینکه در تابستان سال گذشته ۳۵۰ کانون فرهنگی در مساجد استان قم برنامه‌های دینی داشتند، گفت: حدود ۱۴ هزار نفر از نوجوانان با کانون‌های مساجد در ارتباط بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نوسازی شبکه امامت، جوان سازی مخاطبان مسجد، اجتماعی سازی مساجد، تکمیل و تجهیز مساجد مناطق محرومی که مردم توانایی احیاء مسجد را ندارند را از مهم‌ترین اهداف سازمان تبلیغات اسلامی در سال جدید برشمرد و افزود: احیا واحد خواهران مسجد به عنوان نیمی از جمعیت یکی از کار‌های ضروری است.

حجت الاسلام شعبان زاده احیای نهاد معین الامام مساجد را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: سیره علمای گذشته اینگونه بوده که امامان جماعت را برای بعد از خود تربیت می‌کردند؛ امام موجود باید امام آینده را تربیت کند؛ البته این کار به معنای نادیده گرفتن زحمات و خدمات پیشکسوتان عرصه امامت مساجد نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰۰ نفر مربی در تابستان سال گذشته در مساجد مشغول فعالیت بودند، ابراز کرد: در سال گذشته اهالی ۳۰۰ مسجد از ۶۰۰ دیدار کردند که نشان دهنده تعامل بین مسجد و مدرسه برای کار‌های فرهنگی و دینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در پایان تعامل سازمان تبلیغات اسلامی و اراده آموزش و پرورش را برای جذب نوجوان و جوانان به مساجد را ضروری دانست و گفت: از مدیران مدارس در روز جهانی مسجد دعوت می‌شود که در مسجد حضور یابند تا سبب تقویت این نهاد مقدس شود.

نظر شما