شناسهٔ خبر: 66333396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آماده باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی در پی تشدید بارش‌ها

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای خدمات رسانی به مردم در حالت آماده باش به سر می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده استان افزود: هم اکنون در حال بازدید از محور قاین - زیرکوه هستیم و بازدید از مناطق سیل‌زده در راستای ارزیابی شرایط و تسریع در روند خدمات رسانی به طور ویژه در دستور کار ستاد بحران است.

وی با اشاره به سیل شهرستان زیرکوه که مانع حضور برخی دانش آموزان در محل برگزاری کنکور شد، گفت: خانواده‌ها نگران جاماندن فرزندان خود از کنکور نباشند.

جانشین رئیس ستاد بحران استان خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به اینکه بارش شدید باران به برخی راه‌های ارتباطی استان خسارت وارد کرد و مانع حضور برخی داوطلبان کنکور در حوزه‌های امتحانی شد، این موضوع طی تماس تلفنی استاندار با رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، به مرکز منتقل شد.

وی تصریح کرد: براساس مذاکرات تلفنی صورت گرفته و با تاکید استاندار، مقرر شد سازمان سنجش درخصوص این دانش آموزان مساعدت لازم را داشته باشد.

آماده باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی در پی تشدید بارش‌ها

عباس زاده با اشاره به جلسه اضطراری ستاد بحران استان که ساعت ۶ صبح امروز برگزار شد، گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه مقرر شد دستگاه‌ها برای انتقال دانش آموزان از مناطق مختلف به حوزه‌های برگزاری کنکور مساعدت کنند اما علیرغم همه تلاش‌ها برخی دانش آموزان نتوانستند به آزمون برسند.

وی ادامه داد: این موضوع به سازمان سنجش آموزش کشور منتقل شد و تمهیدات لازم برای رفع دغدغه خانواده‌ها اندیشیده شده است.

فعالیت سامانه بارشی جدید عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و از دیروز شدت گرفت که سبب سیلاب و خسارت در برخی مناطق استان از جمله شهرستان زیرکوه شده است.

بنابر اعلام مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

طبق پیش بینی هواشناسی، بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی ادامه دارد و بعد از ظهر امروز در شهرستان‌های بیرجند و خوسف باعث جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی شد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا روز شنبه هشتم اردیبهشت هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

نظر شما