شناسهٔ خبر: 66332794 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تحولات اوکراین|

مسکو: ۳ هزار و ۱۰۰ مزدور خارجی در اوکراین حضور دارند

مسکو اعلام کرد که بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند که بیشتر آن‌ها از آمریکا و کانادا به این کشور رفته‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ مزدور خارجی برای کی‌یف در درگیری‌های اوکراین می‌جنگند.

براساس گزارش‌ها، بیشتر این مزدوران از آمریکا و کانادا به اوکراین رفته‌اند.

در این بیانیه آمده است: بازرسان اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ مزدور خارجی دارند که در فعالیت‌های رزمی در طرف اوکراینی شرکت می‌کنند و بیشتر آن‌ها از آمریکا، کانادا، انگلیس و گرجستان به اوکراین رفته‌اند.

این کمیته در ادامه گفت: اقدامات برای شناسایی محل اختفای مزدوران و مجازات آن‌ها در جریان است.

سفیر روسیه: انتقال موشک‌های ATACMS آمریکا به اوکراین قابل توجیه نیست

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت که انتقال موشک‌های ATACMS آمریکا به اوکراین قابل توجیه نبوده و این موضوع تهدیدات امنیتی را علیه کریمه و سایر مناطق روسیه افزایش می‌دهد.

آنتونوف، گفت: مقامات محلی این واقعیت را تایید کردند که سلاح‌های بسیار خطرناک به کی‌یف ارسال شده است. بدیهی است که انتقال ATACMS به اوکراین تهدید امنیت کریمه از جمله سواستوپل، مناطق جدید روسیه و سایر شهر‌های روسیه را افزایش می‌دهد.

وزیر دارایی انگلیس به کی‌یف رفت

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که با جرمی هانت، وزیر دارایی انگلیس در کی‌یف دیدار کرده و خواستار تشدید تحریم‌ها علیه روسیه شده است.

رئیس‌جمهور اوکراین در بیانیه‌ای گفت که از انگلیس به‌خاطر رونمایی از افزایش جدید ۵۰۰ میلیون پوندی (۶۲۵ میلیون دلاری) در بسته حمایتی دفاعی برای اوکراین در این هفته سپاسگزار است.

زلنسکی گفت که هانت در ادامه با دنیس شمیحال، نخست‌وزیر و سایر وزیران اوکراینی دیدار خواهد کرد.

تمرکز نیرو‌های اوکراین در نزدیکی مرز بلاروس

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس گفت که یک گروه ارتش اوکراین متشکل از ۱۲۰ هزار نفر در نزدیکی مرز بلاروس متمرکز شده و احتمال تحریکات بسیار زیاد است.

رئیس‌جمهور بلاروس گفت که مینسک آغازگر جنگ نخواهد بود و تنها در صورتی خواهد جنگید که کسی پا به سرزمین آن بگذارد.

انتهای پیام/

نظر شما