شناسهٔ خبر: 66332722 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

راه های افزایش وزن کودکان

راه های افزایش وزن کودکان یکی از مواردی است که والدینی که کودکان لاغر دارند، همواره در خصوص آن سوال می کنند. وقتی صحبت از بچه ها به میان می آید، تشخیص اینکه آیا آنها تمام غذای مورد نیاز خود را دریافت می کنند یا خیر، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

راه های افزایش وزن کودکان یکی از مواردی است که والدینی که کودکان لاغر دارند، همواره در خصوص آن سوال می کنند. وقتی صحبت از بچه ها به میان می آید، تشخیص اینکه آیا آنها تمام غذای مورد نیاز خود را دریافت می کنند یا خیر، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.
 متخصص تغذیه نوشت: راه های افزایش وزن کودکان یکی از مواردی است که والدینی که کودکان لاغر دارند، همواره در خصوص آن سوال می کنند. وقتی صحبت از بچه ها به میان می آید، تشخیص اینکه آیا آنها تمام غذای مورد نیاز خود را دریافت می کنند یا خیر، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

غیرممکن است که صرفاً بر اساس میزان غذای کودک در خصوص آن اظهار نظر کنید، زیرا برخی از کودکان برای حفظ رشد خود به مقدار بسیار کمی مواد مغذی نیاز دارند و برخی دیگر به مقدار بیشتری نیاز دارند. بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا کودک شما به خوبی رشد می کند این است که منحنی رشد او را دنبال کنید. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد راه های افزایش وزن نوجوانان بدانید.

منحنی رشد و افزایش وزن کودکان
منحنی رشد نموداری است که از وزن یا قد متوسط کودک در یک سن خاص تهیه شده است. پزشک شما اندازه‌های فرزندتان را می‌گیرد و سپس آن‌ها را روی این نمودار ترسیم می‌کند تا ببیند آیا طبق انتظار رشد می‌کند یا خیر.

این به این معنی است که نظارت بر افزایش وزن کودک شما چیزی بیش از عدد روی ترازو است. بعد از اینکه بچه ها به سن خاصی می رسند، رشد آنها به شدت کاهش می یابد. اگر همچنان انتظار داشته باشید که آنها به سرعت وزن اضافه کنند، ممکن است فکر کنید که اگر صرفاً از یک الگوی رشد طبیعی پیروی کنید، فرزندتان با مشکلاتی روبرو می شوند.

اگر نگران این هستید که فرزندتان در طول ماه چقدر وزن اضافه می کنند، حتما با پزشک تغذیه در خصوص رشد کودک خود مشاوره کنید. با پزشک تغذیه در مورد اینکه آیا نیاز به افزایش مصرف مواد مغذی برای کمک به رشد کودک است یا خیر صحبت کنید.

آیا داروهای افزایش اشتها مفید است؟
در صورتی که کودک شما نیاز به افزایش وزن داشته باشد، پزشک ممکن است داروهای افزایش اشتها را تجویز کند. توصیه می کنیم که این دارو را برای کودکان بسیار ضعیف و کم اشتها استفاده کنید. مطمئنا، برای یک بچه معمولی فقط تغییر عادات غذایی و تهیه غذاهای مورد علاقه کودک برای افزایش اشتها کافی می باشد. تشویق کودکان به نوشیدن و خوردن غذاهایی با کالری بالا می تواند منجر به افزایش وزن کودک شود. برای آن دسته از کودکانی که به کالری بیشتری نیاز دارند، نوشیدن مایعات پیش از غذا، می تواند منجر به عدم تمایل به خوردن غذا شود.

اقدامات برای افزایش وزن کودک
وقتی صحبت از غذا به میان می‌آید، تا جایی که می‌توانید سعی کنید کودکتان به ازای هر لقمه ای که می خورد، کالری بیشتری دریافت کند. شما می توانید این کار را با تغییر برخی از غذاهایی که انتخاب می کنید و همچنین با استفاده از روغن ها و سایر افزودنی های پر کالری به وعده های غذایی انجام دهید.

چیزهایی مانند اسموتی ها را با چندین ماده پر کالری امتحان کنید. اسموتی هایی با شیر، موز، ماست و کره بادام زمینی درست کنید. هر ترکیبی موثر خواهد بود و می توانید بسیاری از این غذاها را به اسموتی ها اضافه کنید تا کالری بیشتری دریافت کنند.

شما همچنین می توانید زمان غذا خوردن را تنظیم کنید و به آن پایبند باشید. اجازه دهید کودک شما بین وعده های غذایی، کمی گرسنه شوند تا هنگام غذا خوردن اشتهای بهتری داشته باشند. داشتن اشتها برای غذا و سریع خوردن غذا می تواند به چاقی کودک شما کمک کند.

فهرستی از بهترین غذاها برای افزایش وزن کودکان
در زیر قصد دارم غذا هایی را برای اضافه کردن کالری اضافی به رژیم غذایی فرزندتان به اشتراک بگذارم. اگر پزشک شما نگران وزن فرزندتان نیست، لطفاً این کارها را صرفاً برای افزایش وزن کودک خود انجام ندهید.

میوه ها و سبزیجات پر کالری
بسیاری از میوه ها و سبزیجات کم کالری هستند. آنها پر از مواد مغذی هستند، اما کالری زیادی ندارند. در درجه اول روی میوه ها و سبزیجات زیر تمرکز کنید:

سیب زمینیها
نخود فرنگی
آووکادو
موز
نارگیل
میوه های خشک از جمله خرما
آجیل، دانه ها
کره آجیل (از جمله آفتابگردان)
بادام زمینی از هر نوعی
تخم مرغ
حمص
لوبیا
زیتون
لبنیات پر کالری
اینها را در رژیم غذایی خود بگنجانید، اما سعی کنید از مصرف آنها در هر وعده غذایی و میان وعده خودداری کنید

شیر پر چرب
ماست پر چرب
پنیر از هر نوع
پنیر خامه ای
خامه ترش
چربی ها و شیرین کننده ها
از چربی ها و شیرین کننده ها برای افزودن به غذاها استفاده کنید، این موارد در ادامه آورده شده است:

روغن هایی مانند نارگیل، زیتون، کانولا، آووکادو
کره
شربت عسل
کنسرو شیر نارگیل
سس مایونز
گریوی
کلام آخر
لطفاً به یاد داشته باشید که این توصیه پزشکی نیست و همیشه باید با یک متخصص تغذیه که می تواند به طور خاص در مورد وضعیت منحصر به فرد کودک شما اظهار نظر کند، صحبت کنید. به خاطر داشته باشید که رژیم چاقی کودکان باید پس از بررسی دقیق وضعیت بدنی کودک، نمودار رشد و … مشخص شود.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما