شناسهٔ خبر: 66332710 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در واکنش به واگذاری سرخابی‌ها؛

استیلی: اتفاقات بزرگی در انتظار پرسپولیس است/ حفظ بازیکنان باید اولویت اول باشد

تهران- ایرنا- پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: در مسابقات لیگ و جنگ قهرمانی، پرسپولیس رقابت نزدیک و شانه‌ به شانه‌ای با استقلال دارد و هر بازی یک فینال است.

صاحب‌خبر -

حمید استیلی ظهر پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره واگذاری باشگاه پرسپولیس به سازمان خصوصی(کنسرسیوم بانکی) اظهار داشت: اتفاق بزرگ و خیلی خوبی بود که خوشبختانه با همت و تلاش وزارت ورزش و جوانان، سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد و دارایی صورت گرفت که جایی تقدیر دارد. قطعا با شکسته شدن طلسم واگذاری پرسپولیس اتفاقات بزرگ و خوبی برای این باشگاه رقم خواهد خود.

وی افزود: به هرحال این کنسرسیوم بانکی از همان ابتدای فصل بودجه مشخص و درستی برای پرسپولیس تعیین می‌کند و با توجه به آن می‌توان برنامه‌ریزی و کار کرد. از طرفی هم دیگر دست استقلال و پرسپولیس در جیب دولت نیست و این اتفاق مهم است. واگذاری باید زودتر رخ می‌داد. مهم‌ترین وظیفه مالکان جدید، توجه به زیرساخت‌ها است. پرسپولیس نیاز به زمین بازی و تمرین دارد. باید یک آکادمی قوی با تمامی‌ زیرساخت‌ها برای آن مهیا شود تا پرسپولیس بتواند از تیم‌های پایه خود تغذیه کند و بازیکن بگیرد.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: سهامداران باشگاه پرسپولیس باید به فکر تشکیل یک هیات مدیره قوی برای باشگاه باشند تا بتوانند کار اقتصادی کنند. قطعا پرسپولیس باید به سود برسد. مهم‌ترین سرمایه پرسپولیس هواداران این تیم است که به جرات می‌توان گفت کمتر تیمی چنین هوادارانی دارد. آنها باید یک تیم قوی ایجاد و اعتماد هواداران را جلب کنند.

استیلی: اتفاقات بزرگی در انتظار پرسپولیس است/ حفظ بازیکنان باید اولویت اول باشد

استیلی در خصوص واکنش منفی برخی از هواداران پرسپولیس به واگذاری این باشگاه به بانک‌ها گفت: به نظرم موضوع حائز اهمیت واگذاری پرسپولیس بود که سرانجام رخ داد. زمان خوب یا بد بودن این اتفاق را به‌خوبی نمایان خواهد کرد. از طرفی هم قطعا مالکین جدید نباید مثل گذشته همیشه در حال هزینه‌کردن باشند آن هم بدون هیچ خروجی! به طور حتم هر یک از مالکین برای استفاده از ظرفیت‌های این دو باشگاه برنامه دارند. آنها قطعا به فکر برداشت و بهره‌وری نیز هستند. شاید بعضی‌ها بگویند استقلال را به پتروشیمی دادند و این شرکت پول دارد و هزینه می‌کند اما موضوعی که از بحث مالی مهم‌تر است، مساله مدیریتی است. قطعا اگر مدیران بتوانند اعتماد هواداران را جلب کنند آنها پا پیش خواهند گذاشت و حمایت آنها اتفاقات بزرگی برای پرسپولیس رقم خواهد خورد.

وی درباره دیدارهای پیش روی پرسپولیس در جام حذفی و لیگ برتر نیز اضافه کرد: هر دو جام مهم هستند. پرسپولیس هم‌اکنون در شرایط خوبی قرار دارد و نتایج خوبی گرفته است. جام حذفی مهم است چرا که یک تیم با ۵ بازی در این مسابقات می‌تواند به قهرمانی برسد و جام بیاورد. به همین خاطر جای هیچ اشتباهی در این رقابت‌ها وجود ندارد. از طرفی نیز آلومینیوم اراک در این سال‌ها همیشه پرسپولیس را آزار داده و گربه سیاه این تیم است و باید در این بازی با تمرکز بیشتری حاضر شود تا در این دیدار خارج از خانه پیروز شود.

استیلی: اتفاقات بزرگی در انتظار پرسپولیس است/ حفظ بازیکنان باید اولویت اول باشد

پیشکسوت پرسپولیس افزود: در مسابقات لیگ نیز پرسپولیس رقابت نزدیکی با استقلال دارد. هر بازی حکم یک فینال را دارد که این تیم برای رسیدن به قهرمانی باید تمامی بازی‌ها را ببرد. سپاهان هم تیم خوب و قابل احترامی است. پرسپولیس در بازی لیگ برابر سپاهان چند مولفه مهم دارد که می‌تواند با تکیه به آن، سپاهان را شکست دهد. ابتدا اینکه رابطه خوبی بین بازیکنان و کادرفنی برقرار شده است و آنها به هماهنگی رسیده‌اند. از طرفی نیز در این بازی از امتیاز میزبانی برخوردار هستیم و هواداران باید با حضور حداکثری خود در این دیدار حساس به تیم کمک کنند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر هم واگذاری باشگاه به سهامداران جدید است که قطعا حالا با این اتفاقات پول به باشگاه تزریق خواهد شد و قرار است بخشی از مطالبات آنها پرداخت شود که این موضوع روی روحیه بازیکنان تاثیر خواهد گذاشت.

استیلی همچنین درباره تمدید قرارداد بازیکنان و اوسمار ویرا، سرمربی برزیلی پرسپولیس اضافه کرد:‌ باید دید مدیریت چه تصمیمی در این خصوص خواهد گرفت. به نظرم هر باشگاه ایرانی نیاز دارد تا کمیته فنی داشته باشد تا در خصوص این مسائل بحث و گفت‌وگو شود و قطعا این موضوع می‌تواند به همه باشگاه‌ها از جمله پرسپولیس کمک کند. باشگاه بعد از جدایی یحیی گل محمدی تصمیم درستی در خصوص اوسمار گرفت و حالا دارد باز خورد آن را ببیند. به نظرم خیلی مهم است که باشگاه ابتدا برای حفظ بازیکنان و شاکله اصلی تیم هرچه سریع‌تر اقدام کند و اگر شرایط سنی بازیکنان مطلوب است، باید با آنها قرارداد بلندمدت ببندد.

نظر شما