شناسهٔ خبر: 66331166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون‌ استاندار زنجان:

شوراها بازوان قدرتمند در پیشبرد امور هستند

زنجان - ایرنا - معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: شوراها بازوان قوی و مستحکم در پیشبرد امور و فعالیتها هستند و مسوولان تلاش می‌کنند تا یاریگر آنان باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شعاعی روز پنجشنبه در همایش روز شوراها با بیان اینکه سه سال از عمر دولت مردمی سیزدهم سپری می شود که در این مدت پستی، بلندی و اتفاقات تلخ و شیرین زیادی رخ داده است افزود: عزم جدی بر این است که در جهت توسعه و آبادانی کشور و رفع مشکلات مردم حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: هر سال نیز شرایط و اقتضائات خود را داشته بر اساس آن برای تسریع در امور و فعالیت ها تلاش شده است.

این مسوول به نامگذاری، شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: این شعار، خاص و عمیق است و مدت هاست که از آن حرف زده می شود اما در عمل مشکلات زیادی وجود دارد که باید برای رفع آنها و تحقق شعار سال همت مضاعف داشت.

شعاعی با بیان اینکه مدیریت استان نیز از ابتدای سال و برای تحقق شعار اقداماتی را مورد توجه‌ قرار داده است افزود: تحقق شعار سال مختص به یک سال نیست بلکه جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است که مردم را در تولید و توسعه مشارکت دهد و به دنبال آن عدالت اجتماعی و توازن نیز رخ می دهد.

وی با بیان اینکه در توسعه اقتصادی می توان اعداد و ارقام اعلام کرد اظهار داشت: نباید از توسعه اجتماعی فاصله گرفت چرا که این اصلی ترین شاخص، توانمندی و دارایی نظام‌ مردم هستند.

معاون استاندار زنجان ادامه داد: مشارکت مردم‌ به مباحث توسعه کمک خواهد کرد که لازمه آن تولید است.

وی اقدام‌ مهم استان را به سرانجام رساندن نهضت ملی مسکن عنوان کرد و گفت: این موضوع با تولید و معیشت در ارتباط است و بر این اساس تمامی ارکان دولت و دستگاه‌های مختلف باید دست به دست هم دهند تا شعار امسال محقق شود.

این مسوول با بیان اینکه در استانداری زنجان ۲ روز در هفته طی جلساتی مباحث مربوط به شعار سال رصد می شود گفت: موضوع مربوط به ارتقای تولید با مشارکت مردم با جدیت پیگیری و تلاش می شود این مهم به نتیجه مطلوب برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز به جایگاه شوراها اشاره کرد و گفت: رهبری به مسوولان سفارش کرده اند که شوراها را امین خود بدانند.

مجید ناصحی مقدم با بیان اینکه نظر اعضای شوراهای شهر و روستا در پیشبرد برنامه ها مهم است افزود: شوراهای شهر و روستاها تعامل را افزایش دهند و از چند قطبی شدن اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه در اولین دوره فعالیت شوراها بیشترین تنش و تقابل رخ داد اضافه کرد: ۲ و یا چند قطبی آفت بسیار بزرگی است، بر این مبنا شوراها باید به سمت همفکری، تعامل و اداره مستمر شهر به ویژه انتخاب شهردار حرکت کنند، در غیر این صورت شهر دچار خسارت می شود.
این عضو شورای شهر زنجان خاطرنشان کرد: زحماتی در استان برای درآمدهای پایدار دهیاری ها و شهرداری ها ایجاد شده است اما باید توجه داشت توسعه ای که از قبل در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ‌ رخ داده به دلیل تزریق اعتبارات دولتی بوده است.
ناصحی مقدم اظهار داشت: این در حالی است شهرهای استان از زیرساخت اولیه توسعه برخوردار نیستند و لازم است نگاه ویژه ای به آنها شود.

وی یادآور شد:به طور قطع نمی توان بدون توجه به این مساله فاصله نجومی با شهرهای بزرگ را کاهش داد.

ناصحی مقدم برای مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهری دستگاه های خدمات رسان باید ارتباط موثری با شوراها داشته باشند و از برنامه ها مطلع شوند.

نظر شما