شناسهٔ خبر: 66329801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

آغاز عملیات اجرایی مسکن ملی کارکنان جهاد کشاورزی تربت جام، باخرز و صالح آباد+تصاویر

معاون توسعه وزارت جهادکشاورزی در بازدید از جهاد کشاورزی تربت جام گفت: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا الان ۱۵۰۰ هکتار زمین به کارکنان و بازنشستگان جهاد کشاورزی درسطح کشورواگذار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از تربت جام، معاون توسعه وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروز در طرح نهضت ملی مسکن تربت جام 5 هکتارزمین از سوی جهاد به طرح نهضت ملی مسکن واگذارشد و 175نفر از مجموعه جهاد کشاورزی تربت جام ،باخرزو صالح آباد با شرایط و اولویت نهضت ملی مسکن به متقاضیان زمین واگذار شد.

محمدی تصریح کرد:طرح واگذاری زمین با شروع دولت سیزدهم و از دوسال قبل در وزارت جهاد در سطح کشور شروع شد و تالان 1500 هکتار زمین از اراضی تحت اختیارجهاد بر اساس قرارداد به 100هزار شاغل و بازنشسته اختصاص پیدا کرده است .

وی خاطر نشان کرد: از مجموع 100 هزار متقاضی مسکن تا الان 50هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن با شرایط اداره مسکن و شهرسازی تعیین تکلیف شدند.


معاون توسعه جهاد کشاورزی با اشاره به شعار سال جهش تولید و مشارکت مردم در ارتباط با برون سپاری خدمات کشاورزی به بخش خصوصی گفت: با توجه به شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری "جهش تولید با مشارکت مردم" برنامه وزارت جهادکشاورزی این است که از ظرفیت ۳۰۰ هزار مهندس کشاورزی که در نظام مهندسی حضور دارند برای مشارکت در جهت جهش تولید استفاده شود.


محمدی اظهارداشت: براساس قوانین نظام مهندسی بخش عمده کارهادر جهاد شامل تصدی گری ، ترویجی ، برق، مهندسی برون سپاری می شودو در ارائه خدمات کشاورزی غیر دولتی تربت جام در سطح کشور پیشرو است .


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به واگذاری خدمات کشاورزی به بخش خصوصی گفت: با توجه به کمبود امکانات ،تجهیرات و نیروی انسانی درجهاد کشاورزی برای برون سپاری خدمات دولت به بخش خصوصی جهاد کشاورزی خراسان طرح تحولی پیشنهاداتی به وزارت جهاد ارایه نمود که تمام کارهای حوزه کشاورزی به کارشناسان که ارتباط تنگاتنگ با کشاورزان و بهره برداران دارند واگذار گردد.


غلامرضا قنبری افزود:درخراسان رضوی برون سپاری وظایف جهاد به بخش خصوصی شروع شده است و امروز مراکزی که به طور کامل برون سپاری شده مورد بازدید معاون توسعه وزارت و هیئت همراه قرار گرفت .
وی با اشاره با این که در خراسان رضوی ۸۲ مرکز بخش خصوصی کشاورزی داریم تا الان به ۱۶ مرکز خدمات کشاورزی برون سپاری شده است.


وی ادامه داد:دراین مراکز کارآموزش، نظارت، بازرسی و ...در غالب عقد قرارداد با کشاورزان انجام می پذیرد و این طرح به عنوان پایلوت در خراسان رضوی در ۱۶ مرکز انجام گرفته والگویی برای سایر استان ها شده است .


وی با اشاره به برنامه قطع برق چاه‌های کشاورزی تصریح کرد: با توجه به کمبود تولید برق درکشور و برنامه قطع برق چاه‌های کشاورزی، پیگیری های لازم انجام گرفت و شرکت های تولید برق فناوری انرژی خورشیدی شناسایی و به کشاورزان معرفی شده است تا مشکل قطعی برق مرتفع گردد و تا الان بیش از دو هزارکشاورز درخواست دادند تا چاه را به نیروی برق خورشیدی تبدیل کنند وجهاد نیز به دنبال تامین تسهیلات در این رابطه برای کشاورزان می باشد.

خبرنگار/محمدرضا حقدادی

 

نظر شما