شناسهٔ خبر: 66328840 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

هفته زمین پاک مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین

مدیرکل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت : مراسم پاکسازی طبیعت به مناسبت هفته زمین پاک و با شعار "مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" با هدف ارتقای آگاهی و آموزش مسائل زیست محیطی در پارک ملت زاهدان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ؛ محمد رضا علیمرادی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: مراسم پاکسازی طبیعت به مناسبت هفته زمین پاک، روزی برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسائل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین در پارک ملت زاهدان با مشارکت مجموعه شهرداری و مسئولین شورای شهر زاهدان برگزار شد.

روز زمین پاک فرصتی برای یادآوری احترام مردم به زمین به عنوان مادر هستی و فرهنگ سازی در بین مردم برای تمیز نگه داشتن محیط زیست است.

این ویژه برنامه که نمادی از ترویج فرهنگ پاسداری از محیط زیست است، به منظور ارایه آموزش‌های لازم به شهروندان برگزار شد.

نواختن زنگ زمین پاک و رونمایی از بزرگترین نقاشی همگانی دانش آموزی، کارگاه های آموزشی، نشست هم انديشي مدیریت مصرف پلاستیک با صنوف، کارگاه آموزشی نقش بانوان در سلامت خانواده،برپایی غرفه شهروند مسئول در نجات زمین، همايش پاکسازی ساحل در جنوب استان، مسابقه نقاشی زمین پاک با مشارکت دستگاه‌ها با موضوعات صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش مصرف پلاستیک، تفکیک زباله ها و اجرای طرح یک ساعت با محیط بان و... از دیگر برنامه های محوری هفته زمین پاک در استان سیستان و بلوچستان می باشد

نظر شما