شناسهٔ خبر: 66328563 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهداف کاراته‌کای باتجربه پس از بازگشت به دنیای قهرمانی؛

خاکسار: به خودم مطمئن هستم/ انگیزه زیادی داشتم و به تاتامی برگشتم

تهران- ایرنا- کاراته‌کای باتجربه ایران پس از بازگشت به دنیای قهرمانی و کسب مدال طلای پیکارهای کشوری گفت: انگیزه زیادی برای حضور دوباره روی تاتامی داشتم و برای رسیدن به موفقیت، به خودم ایمان دارم.

صاحب‌خبر -

طراوت خاکسار که پس از چند ماه دوری به دنیای قهرمانی بازگشت و به مدال طلای مسابقات کاراته بانوان کشور و انتخابی تیم ملی رسید، در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: پیکارهای قهرمانی کشور سطح فنی بالا و هیجان زیادی داشت و تقریبا تمام ملی‌پوشان و نفرات مطرح در آن حضور داشتند.

وی افزود: رقابت نزدیک و مبارزات زیبایی که نفرات جوان و امید با کاراته‌کاهای باتجربه داشتند، بر زیبایی و حساسیت‌های موجود افزوده بود. از عملکرد خودم راضی هستم و با کسب پنج پیروزی به مدال طلا رسیدم. سخت‌ترین مبارزه‌ام در مرحله نیمه‌نهایی بود و در حالیکه هفت بر یک عقب بودم با استفاده از تجربه خود به پیروزی رسیدم.

خاکسار که مدتی از دنیای قهرمانی فاصله گرفته بود، اضافه کرد: دو سال قبل در مسابقات کشوری در وزن ۶۱ کیلوگرم قهرمان شدم اما شرایط بدنی و روحی من به گونه‌ای بود که امکان ادامه دادن نداشتم و حدود یکسال و نیم از دنیای قهرمانی فاصله گرفتم.

دارنده مدال قهرمانی آسیا و نقره بازی‌های آسیایی جاکارتا افزود: اواخر تابستان پارسال تصمیم به بازگشت گرفتم و تمریناتم را جدی دنبال کردم. خوشبختانه در لیگ جهانی قبرس نیز به مدال برنز دست یافتم.

وی که چند روز قبل در وزن ۵۵ کیلوگرم به مدال طلای مسابقات کشوری بانوان رسید، افزود: نیاز به استراحت داشتم تا تجدید قوا کنم. اکنون انگیزه بالایی دارم و می‌خواهم در تیم ملی فیکس شوم و در مسابقات قهرمانی آسیا و لیگ‌های جهانی به نتایج خوبی برسم.

خاکسار: به خودم مطمئن هستم/ انگیزه زیادی داشتم و به تاتامی برگشتم

خاکسار در خصوص گزینشی شدن پیکارهای جهانی کاراته که طی آن نفرات باید در رنکینگ جهانی دارای جایگاه مناسبی باشند، بیان کرد: قبل از لیگ جهانی قبرس رنکینگ من بالای ۱۰۰ بود، اما با مدالی که گرفتم به جایگاه ۶۰ رسیدم. متاسفانه به دلیل صادر نشدن روادید، لیگ جهانی مصر را از دست دادیم. اکنون برای حضور در مسابقات مراکش ثبت نام کرده‌ام و تلاشم پیدا کردن حامی مالی است تا در این رویداد حضور یابم. باید در مراحل مختلف لیگ جهانی شرکت کنیم تا سهمیه حضور در قهرمانی جهان را به دست آوریم.

کاراته‌کای باتجربه ایران افزود: همیشه تلاشم را انجام می‌دهم و برای موفقیت به خودم مطمئن هستم. چنانچه تیم ملی در آرامش باشد و شرایط خوبی برای تمرین داشته باشیم، حتما به اهداف‌مان می‌رسیم.

وی درباره اعزام نشدن کاراته‌کاها به لیگ‌های جهانی گفت: برای کسب سهمیه المپیک توکیو به طور مرتب در لیگ‌های جهانی شرکت می‌کردم. دیگر کاراته در المپیک نیست و شرایط اعزام‌ها بسیار سخت شده است. فدراسیون نیز تا حد امکان کمک کرده اما اکنون خودمان به دنبال حامی مالی هستیم تا در این پیکارها شرکت کنیم.

نظر شما